Hojen ute/billigare försäkring...

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Har tyvärr hamnat å inse att jag inte kommer att hitta något garage att ha hojen i denna sommar som ens på nått sätt skulle vara överkomligt nära tjejens å min nya bostad för denna sommar... :gråta

Detta ledde till att jag idag iaf försökte göra det bästa av det å inhandlade ett MC-tält samt ett skivbromslås med inbyggt larm... :tummenupp

Låset har rörelsesensor å shocksensor å tjuter utav helvete om man ruckar hojen när den är låst med det... :död

Sen kom jag på att när jag satte in larm i min förra bil fick jag ju rabatt på försäkring... sant som de var sagt knalla jag iväg till försäkringsbolaget å fick 5% rabatt på hojförsäkringen... så nåt ljus i mörkret fanns de iaf :D

Gix skrev:
Detta ledde till att jag idag iaf försökte göra det bästa av det å inhandlade ett MC-tält samt ett skivbromslås med inbyggt larm... :tummenupp
Låset har rörelsesensor å shocksensor å tjuter utav helvete om man ruckar hojen när den är låst med det... :död

Vad var det för lås du köpte med inbyggt larm? Var kan man få tag i det?

ska köpa

f*n visste inte att fanns larmlås,va inn o kolla på filmen så nu blir de till att beställa

Precis ett sånt Xena 12 vad det nu var har jag...

Funkar finfint... hade inatt på det för första gången (i det känsligaste läget) å idag när jag skulle iväg hann jag inte få nyckeln i hålet förrän larmet tjöt... :tungan

Visst, enerverande (stavning), men funkar ju :tummenupp

Men dom e ju inte godkända av ssf än.....???? Vilket f-bolag har du?

jomo skrev:
Låter jävligt bra! Frågan är bara om det är godkänt av försäkringsbolagen..?

Vet inte hur det är i Sverige, men låset är iaf CE godkänt...

När jag satte BMW´s original larm i f.d. bilen behövde jag inte annat än meddela försäkringsbolaget å så fick jag rabatt, altså ingen koll på om jag verkligen har det, å så var det oxå nu med hojen... :tummenupp

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8