Hojen svårstartad efter att ha stått i ca 2 månader, fel teknik?

MRX_Martin skrev:
Testade idag igen, de tgick lättare idag, mycket lättare...

Utan choke gick inte, med choke hoppade han igång, jag vred full rulle o köra nått varv med sstarten, sen släppte jag gasen o då gick den igång...

Men, om ni nu säger att belsinen som ligger i förknasarn blir dålig, borde inte hela tanken bli det då? Den belsinen har ju varit där i typ 3-4 månader säkert, om inte mer...

borde det inte bero lite på det då?
Annars är det min teknik, hehe...

Tror att bensinen i förknasaren blir dålig för att det är en så liten mängd bensin där (bara en teori). :va

Kanske är för att munstycket är av mässing? :va

Kan kanske till o med vara att bensen reagerar med aluminium förgasaren (som sagt, bara teorier...) :tungan

Solid snake skrev:
Vill du slå vad?
Går på fordon, Vätska går inte att komprimera.
Bara gas.

Hur går det ihop??
Av blandningen av bränsle och luft som kommer in i cylindern, så kan ju inte bensinen redan vara i gasform innan den har förbrännts :confused:

Mito mannen skrev:
Hur går det ihop??
Av blandningen av bränsle och luft som kommer in i cylindern, så kan ju inte bensinen redan vara i gasform innan den har förbrännts :confused:

den blandas ju upp med lyften till små partiklar... sen blir det så högt tryck när kolven komprimerar att det blir en gas.....

Jag brukar dra i choken och sparka 1-2 ganger.
Testa att byta stift. Jag rengjorde stiftet, snal som jag ar, men det blev klart battre.

Efter att min ståt still i 2 månader sprejade jag lite med startgas i luftintaget, sen startade den så fort jag tryckte in knappen.

MRX_Martin skrev:
Testade idag igen, de tgick lättare idag, mycket lättare...

Utan choke gick inte, med choke hoppade han igång, jag vred full rulle o köra nått varv med sstarten, sen släppte jag gasen o då gick den igång...

Men, om ni nu säger att belsinen som ligger i förknasarn blir dålig, borde inte hela tanken bli det då? Den belsinen har ju varit där i typ 3-4 månader säkert, om inte mer...

borde det inte bero lite på det då?
Annars är det min teknik, hehe...

Bensinen i tanken kan ju bli dålig den med. Men det brukar ta ett tag...

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!