Hojen stulen

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Jaha då var det visst inte bara dags för hojsäsongen i den mening att man kan ut och åka, det ska visst även stjälas hojar. Skrev i motardtråden men tänkt att jag lika gärna kan lägga ut en liten blänkare här också.

Blev av med min gula Suzuki DRZ400SM -05 någon gång nu mellan torsdag förra veckan och idag onsdag så om ni är ute och åker i gbg-området får ni gärna hålla ögonen öppna! Regnummer XPD652, Leovince avgas, krashpuckar fram, ledbelysning bak på regskylten (som knappast sitter kvar så här dags). Alla tips mottages tacksamt, snöplig start på säsongen.

/ Uffe

Bifogat

• drz65.jpg
    drz65.jpg
    224.3 KB · Visningar: 105
  • drz2314.JPG
    drz2314.JPG
    133.1 KB · Visningar: 98
Var någonstans försvann den?

Stod på sidan av vårat hus, viktor rydbergsgatan mitt inne i stan. Tjuven måste antingen ha burit ner den till viktor rydbergsgatan eller åkt in med släp eller dylikt på vår baksida och tagit den vägen. Oavsett så är typ 200 fönster åt alla håll så man får ju säga att de är modiga.

Sur start på säsongen! Jag blev av med min DRZ för något år sedan, men de tjuvarna hade iaf den goda smaken att stjäla hojen på hösten när säsongen ändå nästan var slut.

Hoppas att den kommer tillbaka oskadd och att de får fast tjyvarna!

Jävla svin :/

Kan du inte gå runt i grannskapet, om du inte redan gjort det, och fråga om dom har sett något?

Jävla svin :/

Kan du inte gå runt i grannskapet, om du inte redan gjort det, och fråga om dom har sett något?

ska ner och prata med grannen som har fönstret 1m ovanför där hojen stod. Tänkte sätta upp lite lappar också.

fan va arg man blir.. och inte blir det bättre heller verkar det som... Du får väl åka och ta en kik på dom notoriska platser där plockade hojar brukar siktas: Beryll, Norumshöjd, Vädergatorna, Backa (Hjalmars/Selma)... :mad:

Fan va surt, jävla fuckon som inte kan låta andras prylar vara ifred!
ska hålla gluggarna öppna.

Lovar att hålla ögonen öppna ute i Frölunda ghettot!!:mad::mad:

Såg en förmodligen stulen KTM motard puttra omkring i Backa idag. För inte åker man utan hjälm och på gångbanan om man har körkort.

Såg en förmodligen stulen KTM motard puttra omkring i Backa idag. För inte åker man utan hjälm och på gångbanan om man har körkort.
Ringde du polisen? De brukar var vakna för sådant, åtminstone i min del av stan. Jag har ringt ett par gånger och de har varit jäkligt "på".

Om det nu går att komma fram på 11414, det kan ta sin lilla tid att få svar...

Ringde du polisen? De brukar var vakna för sådant, åtminstone i min del av stan. Jag har ringt ett par gånger och de har varit jäkligt "på".

Jag ska lägga in numret i mobilen!
Kanske dags för en "tips om stulet fordon" tråd?

Jag hatar folk som inte kan hålla fingrarna i styr, fattar de inte att folk har gnetat och eller kanske tagit lån för sina prylar! Ibland stödjer jag införandet av Sharialagar - av med armen på dom!

Inte för att kapa tråden men 114 14 är iaf inte larmnumret utan under pågående brott ska man ringa 112.

Som en liten anekdot kan jag tillägga att jag blev påkörd i Polen förra sommaren samt att föraren som körde på mig försökte smita från platsen.

Tid för att komma fram på 112 i Polen? 8 minuter, då bröts samtalet och jag förlorade min plats i kön. Fick då ringa igen och då tog det 6 minuter innan jag kom fram alltså 14 minuter totalt. På larmnumret.

Känns ju som tur i oturen nu efteråt att man inte skadade sig allvarligt.

Last edited:
Jag såg en gul offroadare bränna runt Bräcke diakoni, med två killar utan hjälm, som sedan körde ner mot Coop Eriksberg, på cykelbanan. Detta måste varit i torsdags eller fredags.

Om det var din vet jag inte då jag inte är något vidare ögonvittne. Den lät gött, så det var inte något orginal på.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT