Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ok tack så mkt!
Någon som vet var givaren sitter på en Suzuki 750F-01??
Nja ingen mecktabbe riktigt men ändå.
Kompisen hade någon gammal hoj han renoverade och bytte topppackning på och sen skulle ha den som övningskörningshoj. Först missa han triggern till tändningen så den starta inte, sen använda han icke bränsletåliga o-ringar till förgasarna så det vara bara att riva ur motorn igen. Ja det var många resor innan den satt ihop och startade. Tror vi lyfte ur motorn 2-3 gånger innan allt var okej!
Men höjdpunkten var när vi alltid skulle övningsköra så starta inte hojen. Så jag kom hem till honom med skinnställ och hjälm och stövlar inte den mest smidiga utstyrseln att springa igång hans hoj med.
Detta verkade bli en återkommande sak när den stått och jag sprang som en idiot och puttade i tid och otid. Först vara ju tanken batteriet, så det laddades på nattetid och slutligen försökte jag starta med startkablar och bilen för jag var så trött att starta hoj jävlen genom att springa bakom.
Sen en dag när han kom ner med batteriet så koppla vi in och precis när vi skulle starta så kom han på att han glömt något och sprang upp i lägenheten igen. Då satte jag mig på hojen och den startade hur snällt som helst! Så jag stängde av och väntade på kompisen. Berättade att den startade snällt och han klär på sig. Dock när han ska starta så starta den inte. Då slog det mig att han aldrig kört hoj tidigare och helt missat det här med brytaren på stödet och kopplingshandtaget för att starta!!!
Således fungerade hojen från dag ett och jag hade sprungit som en idiot i onödan!
Nej. Våran andra duccar gör det, men inte Supersporten. Förra ägaren påpekade det när det var dags för provkörning. Min förra hoj brukade få stå på tomgång medan jag satte på hjälm och handskar. På den här går det inte att göra så. Jag skulle gärna vilka vara lite snällare mot motorn.![]()
Jag hade exakt samma på min 750.
Googlade runt och låg etta överallt som "must fix" för hemmafixaren som ville förbättra.
Om jag kommer ihåg rätt, då slöt jag den så den alltid trodde stödet var uppe. Tyckte det var värt, även fast man fick nojja att trippelkolla stödet varje gång innan man åkte iväg.
De flesta hojar brukar ha en kontakt som hindrar motorn att gå när stödet är nere. Klokt.
Nej. Våran andra duccar gör det, men inte Supersporten. Förra ägaren påpekade det när det var dags för provkörning. Min förra hoj brukade få stå på tomgång medan jag satte på hjälm och handskar. På den här går det inte att göra så. Jag skulle gärna vilka vara lite snällare mot motorn.![]()
De flesta hojar brukar ha en kontakt som hindrar motorn att gå när stödet är nere. Klokt.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |