I torsdags tog jag äntligen mitt körkort. Underbar jävla känsla och jag vill få hojen besiktigad och ut och köra så fort som möjligt innan vintern kommer. Men hojen, som jag äger men aldrig kört själv, har stått oanvänd i ett år och startar nu inte. Jag kan absolut ingenting om sånt här och ringde till Kenneths mc-service och beskrev problemet i detalj. Där jag fick höra att det antagligen var batteriet som behövde laddas, någonting som jag inte har någon som helst aning om hur man gör. Kilade ner till biltema och köpte en "smartladdare" som tydligen ska fungera. Med hjälp av instruktionsboken till min hoj försökte jag komma underfund med hur laddningen ska gå till tills jag kom fram till att jag aldrig kommer att klara det utan hjälp! 
Känner tyvärr inte heller någon som har erfarenhet av mc överhuvudtaget...
Finns det möjligtvis någon vänlig och kunnig sporthojare som vet hur jag ska få gamla bettan att starta?? Hon är en 1993 Kawasaki ZZR 600. Jag är ganska desperat och bor i Torpa nära Kaggeledstorget!
Om du kan ta dig tid att komma hit när du kan och vill och göra så att hojen startar när jag vill att den ska det skulle jag bli mycket tacksam och belönar dig med låt säga 300 spänn för besväret..!
Jag bryr mig inte om ifall det är världens minsta skitgrej som behöver göras och det tar dig fem minuter att få henne startklar, 300 spänn och mängder med tack ska du ha om du kan hjälpa mig i denna svåra stund...
Jag har instruktionsbok, lite få verktyg och batteriladdaren till förfogande. Jag hjälper så klart till så mycket jag bara kan även om min kunskap är mer eller mindre obefintlig, vill självklart lära mig så att jag kan göra det själv nästa gång.
Jag jobbar skift och är ganska flexibel, skicka gärna PM eller ring/smsa mig på 0709822574 om du är intresserad.
Hoppas hoppas hoppas att det finns någon vänlig själ därute!
//Jimmy

Känner tyvärr inte heller någon som har erfarenhet av mc överhuvudtaget...
Finns det möjligtvis någon vänlig och kunnig sporthojare som vet hur jag ska få gamla bettan att starta?? Hon är en 1993 Kawasaki ZZR 600. Jag är ganska desperat och bor i Torpa nära Kaggeledstorget!
Om du kan ta dig tid att komma hit när du kan och vill och göra så att hojen startar när jag vill att den ska det skulle jag bli mycket tacksam och belönar dig med låt säga 300 spänn för besväret..!

Jag bryr mig inte om ifall det är världens minsta skitgrej som behöver göras och det tar dig fem minuter att få henne startklar, 300 spänn och mängder med tack ska du ha om du kan hjälpa mig i denna svåra stund...

Jag har instruktionsbok, lite få verktyg och batteriladdaren till förfogande. Jag hjälper så klart till så mycket jag bara kan även om min kunskap är mer eller mindre obefintlig, vill självklart lära mig så att jag kan göra det själv nästa gång.
Jag jobbar skift och är ganska flexibel, skicka gärna PM eller ring/smsa mig på 0709822574 om du är intresserad.
Hoppas hoppas hoppas att det finns någon vänlig själ därute!
//Jimmy