Hojen startar inte - hjälp mig och få en slant för besväret

Weidmann

Stadspojke
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
R6-99
I torsdags tog jag äntligen mitt körkort. Underbar jävla känsla och jag vill få hojen besiktigad och ut och köra så fort som möjligt innan vintern kommer. Men hojen, som jag äger men aldrig kört själv, har stått oanvänd i ett år och startar nu inte. Jag kan absolut ingenting om sånt här och ringde till Kenneths mc-service och beskrev problemet i detalj. Där jag fick höra att det antagligen var batteriet som behövde laddas, någonting som jag inte har någon som helst aning om hur man gör. Kilade ner till biltema och köpte en "smartladdare" som tydligen ska fungera. Med hjälp av instruktionsboken till min hoj försökte jag komma underfund med hur laddningen ska gå till tills jag kom fram till att jag aldrig kommer att klara det utan hjälp! :huvet
Känner tyvärr inte heller någon som har erfarenhet av mc överhuvudtaget...

Finns det möjligtvis någon vänlig och kunnig sporthojare som vet hur jag ska få gamla bettan att starta?? Hon är en 1993 Kawasaki ZZR 600. Jag är ganska desperat och bor i Torpa nära Kaggeledstorget!

Om du kan ta dig tid att komma hit när du kan och vill och göra så att hojen startar när jag vill att den ska det skulle jag bli mycket tacksam och belönar dig med låt säga 300 spänn för besväret..! :)
Jag bryr mig inte om ifall det är världens minsta skitgrej som behöver göras och det tar dig fem minuter att få henne startklar, 300 spänn och mängder med tack ska du ha om du kan hjälpa mig i denna svåra stund... :Bugar

Jag har instruktionsbok, lite få verktyg och batteriladdaren till förfogande. Jag hjälper så klart till så mycket jag bara kan även om min kunskap är mer eller mindre obefintlig, vill självklart lära mig så att jag kan göra det själv nästa gång.

Jag jobbar skift och är ganska flexibel, skicka gärna PM eller ring/smsa mig på 0709822574 om du är intresserad.

Hoppas hoppas hoppas att det finns någon vänlig själ därute!
//Jimmy

Testat startkablar? löser nog ditt problem om hojen stått ett tag utan att batteriet underhållsladdats.

Har hört detta..! Har dock inte tillgång till bil och kan som sagt ingenting.. :rolleyes: Det är mycket möjligt att det är så "lätt", men jag kan som sagt inte själv :(
Kom och hjälp mig imorgon vetja så får du 300 spänn !

Såg precis att du bor en bit bort... Tråkigt !

Last edited:
Låt du laddaren sitta på över natten så behöver du nog inte starthjälp,utan batteriet har laddat upp sig tillräckligt.

Sätt klämmorna på batteriet röd på den polen som det står plus på ,och svart på den andra polen och sladden i väggen, låt stå tills i morgon

Last edited:
jag bor vid munkebäck och kan komma över och hjälpa dig på en gång..

pm:a

Det är helt sjukt men jag har fått hjälp med allt jag kan tänkas få hjälp med. Cykeln funkar som den ska och jag har lärt mig hur jävla mkt som helst... Ovärderlig kunskap för en så grön som jag.

Clubbanana kör alltså hem till mig, hjälper mig med allt möjligt, kör mig till sitt garage på jakt efter startkablar, kör mig till min flickvän efter kablarna, hjälper mig ännu mer, ger mig tips, råd o mer hjälp.

Helt sjukt.

:tummenupp:tummenupp:tummenupp:D:D:D:D

undrar också fifan!

Fixat... och jag har aldrig sett nån som var så glad när den skramla till,hosta lite och WROOOOMM började leva ( den hade stått i 1 år mestadels ute om jag fattade det rätt) ! Han var nog lika glad som när han körde upp i torsdags och fick kortet :tummenupp så nu skall han ut och ta en sväng och känna på det..

It´s alive.. :tummenupp

Last edited:
Fixat... och jag har aldrig sett nån som var så glad när den skramla till,hosta lite och WROOOOMM började leva ( den hade stått i 1 år mestadels ute om jag fattade det rätt) ! Han var nog lika glad som när han körde upp i torsdags och fick kortet :tummenupp så nu skall han ut och ta en sväng och känna på det..

It´s alive.. :tummenupp

Credd till dig asså!!! :Bugar

Det är helt sjukt men jag har fått hjälp med allt jag kan tänkas få hjälp med. Cykeln funkar som den ska och jag har lärt mig hur jävla mkt som helst... Ovärderlig kunskap för en så grön som jag.

Clubbanana kör alltså hem till mig, hjälper mig med allt möjligt, kör mig till sitt garage på jakt efter startkablar, kör mig till min flickvän efter kablarna, hjälper mig ännu mer, ger mig tips, råd o mer hjälp.

Helt sjukt.

UT med dig nu och kom ihåg vad jag sa. TA DET LUGNT ! Känns på det och tänj inte på gränserna.. Du har hela nästa säsong på dig att bli varm i kläderna.. :tuttar

Last edited:

Helt sjukt.

då får du komma förbi å köra med oss , vi ska vara på götaplatsen kl 14,00

Jaaaaaa, nu ska jag ut o åka själv för första gången nånsin!!!
Helt rätt med känslan, känns fantastico!

En jävla massa tack ska du ha
:Bugar:Bugar:Bugar

då får du komma förbi å köra med oss , vi ska vara på götaplatsen kl 14,00

Måste få henne besiktigad först, ska bara köra omkring lite i närområdet nu ! Hon har lite körförbud och så..! Men tack för inviten, ser fram emot en massa gruppkörning till våren ! :D:D:D

:Bugar:banana

Last edited:
Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna