Hojen snodd, 2 gripna på bar gärning!!

Lundbeck

Mycket mera mogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GL1000 -75
Polisen ringde precis o sa att dom gripit två stycken som kommit på min hoj!

Jag är iväg på tjänsteresa, så hojen blev antagligen snodd i går natt! Från låst garage + låst hoj...

Polisen hade följt efter och stoppat två ungdomar som åkt på hojen. Föraren sitter gripen, men passageraren är släppt.

Styrlås o så är uppbrutet, och antagligen mitt garage med.

Bästa är förståss att han som körde kommer att åka dit för det, och namn på båda blir offentliga för min och alla andras del...

Hojen är en svart Triumph TT600 -02 med ett par hundra mil på mätaren, stals från ett låst garage i Simrishamn, och påträffades i Lövestad. Dom försökte visst köra ifrån polisen, men blev stoppade.... Ungdomarna kommer från Sjöbo, och namn etc. har jag inte fått än, men kommer bli offentligt när dom sitter bakom lås o bom.

Over and out...

Surt att bli av med hojen. Det blir väl ett jäkla mek för dig nu med försäkringsbolag och annat.
Men fina bananer att dom åkte dit i allafall, lås in dom :whip

Är värt med lite mek med försäkringsbolaget, för att veta att två rövhål sitter bakom lås o bom....

Styrlås o så som var uppbrutet, annars inga skador. Är inte hemma, så kan inte kolla själv.. :(

HA ha där fick de jä*larna
kunde de inte krashat o fått lite ont me(krashsmiley)

Att ljuvarna åkte fast är ljuv musik i min öron !
Trist med hojjen dock eftersom det blir en f-bolag sak som är massa pappersjobb men det kan det vara värt eftersom dom åkte fast.

Dock lär dom inte hamna bakom lås o bom eftersom det daltas så mkt med dagens tjuvar, ifall det är ungdomar så är det stor sannolikhet att dom får åtalsunderlåtelse eller i värsta fall dagsböter som säkert inte blir mycket om dom är arbetslösa och inte har någon inkomst.
Fanns det plats på anstalterna så skulle dom tryckas in i en cell med några stora killar som gillar småpojkar :skrämd

Ditt jobb blir väl att kräva ersättning för så många små repor och pilledutter som möjligt, visa dom jävlarna att det kostar $$$ att åka runt på annans egendom !

/Nitrous

Tjyvarna sitter garanterat hemma hos lilla mamma och dricker varm choklad. :mad:

Dock är det bra att dom blev tagna.

En släpptes (17 bast), en sitter häktad och har erkänt brottet.

Namnen på båda blir offentliga snart...

Kanske är på sin plats att för en gångs skull berömma polisen! Bra jobbat, pojkar! Jag är faktiskt glad för att ni finns.

är du säker på det?.. att namnen släpps vid förundersökningen?.. för polisen ringde till mig för en månad sen och sa att dom VET vem som snodde min hoj.. men kunde antagligen inte bevisa det..

en 41 årig man.. vars "tjej" .. tillomed sagt till snuten att det var han som snott den.. men..det räckte tydligen inte..och jag skulle inte räkna med någon ersättning för att eftersom att han nekade så skulle åklagaren lägga ner åtalet..

men jag vill gärna ha namnet på killen.. 41 år.. måste vara en Alkis eller pundare! :fakta

I mitt fall har den ena erkänt, och jag frågade ang. namn etc. Dom kommer bli offentliga när förundersökningen är klar.

Ang. polisen är jag mäkta imponerad! Hojen var inte ens anmäld stulen (är inte hemma). När dom ringde o sa att dom hade min stulna hoj i förvar, och två gripna trodde jag fan inte mina öron.

Sa till han som ringde att jag var mäkta imponerad, och min syn ändrades en del på polisens arbete!

Kan inte hämta ut hojen förrän måndag, då jag inte är hemma, så vet inte skador etc. Vad dom berättade var hojen hel, men dom hade sparkat (!!!) upp styrlåset, sen tjuvkopplat hojjen. Är en Trajja TT600 med digtial insprutning, trodde dom skulle vara svårforcerade?

Vittne

Själv hade jag vittne som kunde namnge två och peka ut den tredje. Samtliga är välkända av polisen (i ena fallet är hela familjen "stamkunder") och allt lades ner i brist på bevis. Heja Sverige! :arsele :arsele :arsele

Re: Vittne

ething skrev:
Själv hade jag vittne som kunde namnge två och peka ut den tredje. Samtliga är välkända av polisen (i ena fallet är hela familjen "stamkunder") och allt lades ner i brist på bevis. Heja Sverige! :arsele :arsele :arsele

Den ena snubben satt dessutom i häkte några dagar men ett vittne räckte inte.. dessutom hade en person ringt snuten när hojarna blev stulna men polisen kom inte. Ibland blir man jäkligt matt.

/F

Jag hade önskat att man kom på dom själv istället, lämpligen när man precis är på väg hem från affären med sitt nya baseballbat.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back