Hojen slutar driva men går på tomgång - KTM 950sm - LÖST

Kan vara fjädern som håller upp sidostödet som börjar bli gammal å slapp..

Märklig hojmodell som man kan ha i växel och stödet nere utan att den dör men när man släpper kopplingen så dör den. Unik.

Kolla soppapumpen.

Märklig hojmodell som man kan ha i växel och stödet nere utan att den dör men när man släpper kopplingen så dör den. Unik.

Kolla soppapumpen.
Är en säkerhets grej för att inte köra iväg me stödet ute... Blir inte så kul när man ska svänga å läga ner hojen i kurvan.. Blir härlig vurpa då..

Är en säkerhets grej för att inte köra iväg me stödet ute... Blir inte så kul när man ska svänga å läga ner hojen i kurvan.. Blir härlig vurpa då..
På alla hojar jag stött på med sådan funktion så dör hojen när du lägger i växeln, inte beroende på kopplingens läge.
Eller som på en närståendes hoj, den stannar så fort man fäller ned stödet. :huvet

Jag har typ likadan hoj ktm sm 990 och den stödbrytaren funkar som den ska. Den stannar om jag lägger i växel med stöd ute och koppling intryckt.
De samlas massor av olje/grus klägg på runt sidostödsbrytaren , jag brukar vräka på avfettning där och högtryckstvätta extra noga där. Ibland måste jag karva bort oljeklägget där runt brytaren. Häromdan tog jag lös stödet för de skulle förlängas och de va ofattbart mycket oljegrusgräs klägg runt brytaren, man såg inte ens brytaren :gnissla

Nu är problemet löst.
Det visade sig vara stödbenskontakten. Jag klippte kabeln och kortslöt trådarna, sedan dess har den gått helt felfritt.
Så det blir att beställa en ny sådan och smacka dit.

Dom där stödbenen är luriga.
Liten Hiab Foco?

Bifogat

• A195DF1B-0DF5-4894-A191-A35C14F19A47.jpeg
    A195DF1B-0DF5-4894-A191-A35C14F19A47.jpeg
    215 KB · Visningar: 21
Nu är problemet löst.
Det visade sig vara stödbenskontakten. Jag klippte kabeln och kortslöt trådarna, sedan dess har den gått helt felfritt.
Så det blir att beställa en ny sådan och smacka dit.
Klippte du av en kontakt från hojens elsystem? Jag har undrat vem fan som gör så när jag renoverat gamla hojar

Klippte du av en kontakt från hojens elsystem? Jag har undrat vem fan som gör så när jag renoverat gamla hojar
Ja, nere vid kontakten - Efter felsökningsförslag från KTM verkstad.
Det är busenkelt att återställa igen. Provar man inte, vet man inte.

Ja, man kunde gjort på flera sätt. Nu blev det på detta sättet.
Lovar att du slipper köpa härket, så pinna ner ett par steg i attityden.
Jag ger mig fan på att jag står med ditt sönderklippta elsystem om några år, bara därför

Men det var ju tydligen KTM verkstads förslag att begå massaker på elsystemet så då är det ju lugnt?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman