Skulle övningsköra idag och körde i kanske 15km när motorcykeln börjar krångla. Efter ungefär 15 km i en uppförsbacke så går det inte att accelerera mer, man kan gasa men händer ingenting. Den började också hugga vid körningen. Växlar ner och tänker stanna när jag får motorstopp. Försöker starta mc men det går inte, hade tom choken på men händer ingenting. Handledaren kör hemåt för att hämta bil och släpp, och jag försökte en gång till att starta den men det gick bara med choken på. Slår jag av choken så slås motorn också av. Sen får den spel och nu går den inte ens att starta med choken på. Väntar i sådär 10-15 min när jag försöker starta den igen och det gick men endast med choken på. Börjar köra med choken på och slår av den medan jag körde. Väntade på handledaren men vågade inte slå av motorn.
Handledaren kommer och vi kör hemåt. När vi är hemma så försöker jag starta den och allting går felfritt.
Det är en suzuki gsf600s och den har jag ägt i lite över två veckor. Detta var också första gången jag kör mc som inte är på parkering. Ägaren innan mig hade den i nästan 10 år och hade förra året bytt koppling så det kan väl inte vara den?
Vad tror ni är problemet? Är det hojen? Eller kan det också vara jag, i o m att jag inte kört hoj innan så gjorde jag vissa misstag med växlarna, men det är nog inte det?'
Handledaren kommer och vi kör hemåt. När vi är hemma så försöker jag starta den och allting går felfritt.
Det är en suzuki gsf600s och den har jag ägt i lite över två veckor. Detta var också första gången jag kör mc som inte är på parkering. Ägaren innan mig hade den i nästan 10 år och hade förra året bytt koppling så det kan väl inte vara den?
Vad tror ni är problemet? Är det hojen? Eller kan det också vara jag, i o m att jag inte kört hoj innan så gjorde jag vissa misstag med växlarna, men det är nog inte det?'