Hojen slingrar på bakslangen

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Det ända jag gjort från förra repan är att spänna kedjan. Jag kolla så att jag satt kedjan rakt så klart. Hur mycket kan 1mm fel göra? Varför gör den så?

Last edited:
Sadam skrev:
2293739 Det ända jag gjort från förra repan är att spänna kedjan. Jag kolla så att jag satt kedjan rakt så klart. Hur mycket kan 1mm fel göra? Varför betersig den så?

Testa annat däcktryck?, slitet däck?

Sadam skrev:
2293739 Det ända jag gjort från förra repan är att spänna kedjan. Jag kolla så att jag satt kedjan rakt så klart. Hur mycket kan 1mm fel göra? Varför betersig den så?

Dåligt bakhjulslager ? Jag hade det på min nyss och det var inget vidare på slangen då... med nytt lager så går det lugnt o fint.

Lam-Kaka skrev:
2293743 Testa annat däcktryck?, slitet däck?

Jo de e slitet. Men så hade jag ju förra gången jag var ut. Lika slitet och samma däcktryck (tror jag he he)

LiQUiD skrev:
2293752 Dåligt bakhjulslager ? Jag hade det på min nyss och det var inget vidare på slangen då... med nytt lager så går det lugnt o fint.

Får kolla de.

min R1a vill dra åt höger så jag får styra tillbaks den hela tiden = Jobbigt :S
men jag tror att det måste blivit lite snett efter kedjespänningen. ska kolla upp det imorrn.. berätta gärna om det blev bättre för dig med nya lagret :)

Last edited:
JiMpA skrev:
2294007 min R1a vill dra åt höger så jag får styra tillbaks den hela tiden = Jobbigt :S
men jag tror att det måste blivit lite snett efter kedjespänningen. ska kolla upp det imorrn.. berätta gärna om det blev bättre för dig med nya lagret :)

Tror du inte vägen lutar då? där av att du får styra tillbaka.

Gå du ut på en väg med ett stort vattenpass och lägger det på en körbanan så ser du en orsak som kan hjälpa till. Svenska vägar är konstruerade så att vattnet ska rinna av dom. :tuttar

LiQUiD skrev:
2293752 Dåligt bakhjulslager ? Jag hade det på min nyss och det var inget vidare på slangen då... med nytt lager så går det lugnt o fint.

Bakhjulslagret är inte dåligt. Då måste de var däcktrycket iaf då.

pong skrev:
2294780 Gå du ut på en väg med ett stort vattenpass och lägger det på en körbanan så ser du en orsak som kan hjälpa till. Svenska vägar är konstruerade så att vattnet ska rinna av dom. :tuttar

haha ja. Men jag kände inte av problemet på motarden :va
aja, får väl styra tillbaks o se glad ut i fortsättningen :tungan

pong skrev:
2294780 Gå du ut på en väg med ett stort vattenpass och lägger det på en körbanan så ser du en orsak som kan hjälpa till. Svenska vägar är konstruerade så att vattnet ska rinna av dom. :tuttar

Ja, sen så ser ju svenska vägar fördj*vliga ut så det lutar åt alla möjliga håll och kanter + potthål, sprickor mm.
Bara styra mot och se glad ut :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...