R&B
Ny medlem
Precis genomfört service på hojen. Olja, oljefilter, luftfilter, tändstift och tändkablar.
Nu när jag ger fullt gaspådrag under 6000 varv så rycker den till upprepade gånger men varven fortsätter att öka, när den väl är över 6000 så skjuter den iväg som en raket för att sen börja rycka igen efter 10 000 varv. Röda böjar på 12 000.
Jag skulle beskriva ryckningarna som att det känns som om motorn motarbetar sig själv på något vis.
Jag kan tänka mig att detta beror på en eller flera utav tre följande:
*Tändstiften byttes från JR9C till DR9EIX, bytet skedde dock efter en lista på ngks hemsida. http://www.ngk.se/templates/ngkVehicle.aspx?id=109
Frågan här är, kommer tändstiften med rätt mellanrum eller måste jag knacka till det själv?
*Tändkablarna blev ett par från biltema som jag klippte och satte dit själv.
*Ventilspelet, ventilerna behöver justeras.
Så vad kan vara felet, vad är mest troligt?
PS. För att göra det hela än jävligare så vet jag inte om den betedde sig på det här viset före servicen...
Nu när jag ger fullt gaspådrag under 6000 varv så rycker den till upprepade gånger men varven fortsätter att öka, när den väl är över 6000 så skjuter den iväg som en raket för att sen börja rycka igen efter 10 000 varv. Röda böjar på 12 000.
Jag skulle beskriva ryckningarna som att det känns som om motorn motarbetar sig själv på något vis.
Jag kan tänka mig att detta beror på en eller flera utav tre följande:
*Tändstiften byttes från JR9C till DR9EIX, bytet skedde dock efter en lista på ngks hemsida. http://www.ngk.se/templates/ngkVehicle.aspx?id=109
Frågan här är, kommer tändstiften med rätt mellanrum eller måste jag knacka till det själv?
*Tändkablarna blev ett par från biltema som jag klippte och satte dit själv.
*Ventilspelet, ventilerna behöver justeras.
Så vad kan vara felet, vad är mest troligt?
PS. För att göra det hela än jävligare så vet jag inte om den betedde sig på det här viset före servicen...
Last edited: