Hojen på Elmia

du måste skoja. om detta var det bästa som kunde fås fram så har uppenbarligen arrangören bott i ett skåp senaste året.. finns många nybyggda hojar som har mer där att göra . markus husky 1000 för att nämna någon . som fighters kan nämnas kandymans cbr .

Skojjar inte.
Om det nu finns så mycket "snyggare" hojar. Varför var dom inte där?
Kanske måste dessa personer med dessa snyggare, bättre, vackrare och modernare hojar visa upp dom också.

Den här gången gjorde dom inte det. Vem vet, nästa mässa så kanske Kandyman och Markus Husky kan vara där och visa upp vad som gäller och vad som är det coolaste/modernaste inom fighter och sporthoj byggen. Tills dess så är den där vita CBRen och ZXR7an det som syns som det häftigaste.

Skojjar inte.
Om det nu finns så mycket "snyggare" hojar. Varför var dom inte där?
Kanske måste dessa personer med dessa snyggare, bättre, vackrare och modernare hojar visa upp dom också.

Den här gången gjorde dom inte det. Vem vet, nästa mässa så kanske Kandyman och Markus Husky kan vara där och visa upp vad som gäller och vad som är det coolaste/modernaste inom fighter och sporthoj byggen. Tills dess så är den där vita CBRen och ZXR7an det som syns som det häftigaste.

ja och det tycker jag är hemskt. vore väldigt intressant att veta hur urvalsprocessen gått till.

Vad har hänt med vara glad för andras skull? :va
Nej just ja, det här är Sverige och sporthoj, så det existerar inte.

Visst, det är inte den mest påkostade och snyggaste hojen som finns i Sverige men är det inte positivt att en "vanlig" jäkla honda kan få vara med på en utställning i HD-land?

Jag har inte tagit plats ifrån någon annan, för hade de som ni nämner anmält sig så hade de säkerligen kommit med före mig. Men nu gjorde de inte det och jag kom med, en 18årig tjej med sin 25kw's hoj och jag är så otroligt jäkla glad över att jag blev uttagen. Så till er som stör sig, :arsele och anmäl er själva nästa gång.

Fundera på att lacka ramen svart eller så, jag tror det skulle göra riktigt stor skillnad. Men den va snygg.

Visst, det är inte den mest påkostade och snyggaste hojen som finns i Sverige men är det inte positivt att en "vanlig" jäkla honda kan få vara med på en utställning i HD-land?

Jag har inte tagit plats ifrån någon annan, för hade de som ni nämner anmält sig så hade de säkerligen kommit med före mig. Men nu gjorde de inte det och jag kom med, en 18årig tjej med sin 25kw's hoj och jag är så otroligt jäkla glad över att jag blev uttagen. Så till er som stör sig, :arsele och anmäl er själva nästa gång.

Sure, kan väl vara glad för dig om det är vad du vill... men ställer man ut hojen får man lov att tåla kritiken också.

Förstår faktiskt inte vad alla stör sig på?

Låt dom ställa ut sina hojar om dom vill och skit i att titta på dom om de inte faller er i smaken! På mc-mässan i år så fanns det en utställning med massa kromslädar, egelandbyggen osv men detta bekymrade mig ingenting för jag vände när jag kom till den!

Att titta på stylade byggen är för mig helt meningslöst då jag mkt hellre skulle se Spoonvalleys Ducce och likande byggen där prestanda är fokus!

Madass: Kul med en schysst hoj som du fått bestämma utseende på och det är nog få här som hade en snyggare när dom var lika gamla!
Inte min stil alls men det är ju inte jag som ska åka på den!

Precis som du skriver, SH i ett nötskal! Kul att hojen var med, gläds åt den och skit i vad ett fåtal skriver här. :tummenupp

ja kan man tänka sig att man såg dessa två skapelser bland alla kromslädar. Grymmt snygga :)

den vita hondan har fortfarande inte på en mässa att göra, oavsett hur mycket folk slänger sig med jantelag hit och dit .

och som jag tidigare skrivit men som jag tydligen får skriva igen eftersom en del människor inte klarar av att läsa . min kritik riktar sig inte mot byggarna , det är en snygg hoj och jag tycker hon skall vara stolt över den . min kritik vänder sig mot den som valde att ha den med på mässan då det inte är en utställningshoj , lika mycket som jag riktar kritik mot att en del av bilarna med dam i lacken och dylikt fick vara med.

så ta nu inte så illa upp madass utan var stolt över att du fick ställa ut din hoj som du gillar . det skall du defenitivt vara. :tummenupp

Såg hojen på Biltema i Blg. Skitsnygg måste jag säga.
Hoppas få se den på vägarna runtom Dalarna.
Stå på dig.
:tummenupp

den vita hondan har fortfarande inte på en mässa att göra, oavsett hur mycket folk slänger sig med jantelag hit och dit .

och som jag tidigare skrivit men som jag tydligen får skriva igen eftersom en del människor inte klarar av att läsa . min kritik riktar sig inte mot byggarna , det är en snygg hoj och jag tycker hon skall vara stolt över den . min kritik vänder sig mot den som valde att ha den med på mässan då det inte är en utställningshoj , lika mycket som jag riktar kritik mot att en del av bilarna med dam i lacken och dylikt fick vara med.

så ta nu inte så illa upp madass utan var stolt över att du fick ställa ut din hoj som du gillar . det skall du defenitivt vara. :tummenupp

Förstår hur du menar, men tycker att det är roligt att se lite andra hojjar än bara en massa Chopprar osv...
Tycker dom bör ta in fler fighters och stylade sporthojjar :)

Ja det är inte riktigt klokt egentligen, att folk har åsikter om utställningsobjekt:rolleyes:

Är du lika dryg i verkligheten?

Har du hört talas om konstruktiv kritik?

Ge Madass lite förslag på hur hojen skulle kunna bli bättre då du verkar besitta mkt kunskap om vad som gäller och inte....

Har du funderat på att allt du vet/tycker kanske inte är norm för oss andra?

Är du lika dryg i verkligheten?

Har du hört talas om konstruktiv kritik?

Ge Madass lite förslag på hur hojen skulle kunna bli bättre då du verkar besitta mkt kunskap om vad som gäller och inte....

Har du funderat på att allt du vet/tycker kanske inte är norm för oss andra?

Själv tycker jag det är väldigt stor skillnad på att bygga en hoj så den är som man själv vill och sedan visa den för polare kontra att bygga en hoj och sen ställa ut den på Elmia som inriktar sig till custombygge och sedan tycka att det är taskigt med dålig feedback.
Elmia och dylikt är till för färdiga byggen utan direkta anmärkningar...

Själv har jag inte intresset av att bygga något och sedan ställa ut för några hundra tusen besökare... kalla det brist på bekräftelsebehov eller nåt.

• Gilla
Reaktioner: R2
Det är klart man ska kunna ta kritik, men när man endast säger att den hade inget på mässan att göra, det är ingen konstruktiv kritik.
Till att börja med så var det någon som retade sig på att jag har min zx7:a med varje år men så är inte fallet. Hade den med 2007 men då i en annan skepnad, kraschade den nämligen den sommaren och byggde upp den och blingade till den lite till. Fanns några customhojar som också varit med förut.

På denna utställning så är det vi utställare som bedömer hojarna och ger poäng. Jag kom 2:a i min klass och det är nog feedback för mig då jag tävlade mot bara HD i min klass. Det är iallafall byggare som röstar på varann.

Angående uttagningen till Elmia så är det bara att anmäla sig och tala om vad man har för mål med hojen. Tror inte vi har tagit plats för någon "finare" hoj. Det sitter en ansvarig och tar ut hojar som troligen har bättre koll än både dig och mig.
Sen finns det ju vissa på forumet som tycker att så fort du bygger en fighter så ska du R1 röv miniblinkers och mattsvart lack då är det ok.
Målet vi hade med cbr:en var att du kan skapa en fin hoj för minimalt med pengar. Jag menar hur många 17 åringar har jobb och fast inkomst idag. Det fick vi mycket creed för.

Det finns hur många snygga sporthojar i Sverige men det är ingen som anmäler sig till nåt dylikt så jag fattar inte varför man gapar över att inte den och den var med.
Bygg själv och skit i andra.

Nog om detta. Jag bygger en hoj som jag vill att den ska vara och inte vad som är på modet nu. Jag menar hur många har släp efter en sporthoj. Kinatecken hit och tribaler dit, jag tycker det passade på hojen, men smaken är ju alltid delad(tur är väl det). Alla får ha sin egen åsikt.

om den vita hör hemma på elmia eller inte låter jag andra diskutera men enligt mig så måste man ju alltid börja någon stans... kämpa på!

På denna utställning så är det vi utställare som bedömer hojarna och ger poäng. Jag kom 2:a i min klass och det är nog feedback för mig då jag tävlade mot bara HD i min klass. Det är iallafall byggare som röstar på varann.

Angående uttagningen till Elmia så är det bara att anmäla sig och tala om vad man har för mål med hojen. Tror inte vi har tagit plats för någon "finare" hoj. Det sitter en ansvarig och tar ut hojar som troligen har bättre koll än både dig och mig.

Det finns hur många snygga sporthojar i Sverige men det är ingen som anmäler sig till nåt dylikt så jag fattar inte varför man gapar över att inte den och den var med.
Bygg själv och skit i andra.
.

Härligt med en 2a plats.
Håller helt med dej. Om nu Nisse och perra har sina kanon snygga utställningsvinnare gömda i sina garage. Finns dom då? Är dom då snyggare än (i detta fall) din hoj? Svar nej.

Jag är väldens snabbaste hoj förare. Så snabb så Rossi framstår som en nybörjare.
Men jag tävlar inte.

Snyggt Jobbat!!!
Diggar starkt kameran under baklycktan på vita Hondan :) nåt som ingen har lagt märke till ...
hoppas på flera byggen från dig.
som sagts innan alla måste börja någonstans,
undrar om alla vet vad peptalk är ?
eller kanske alla tuffa snabbsvar beror på att dem flesta har återgått till sitt arbete efter en lång ledighet och det känns för vissa ;)
Chill out!

Härligt med en 2a plats.
Håller helt med dej. Om nu Nisse och perra har sina kanon snygga utställningsvinnare gömda i sina garage. Finns dom då? Är dom då snyggare än (i detta fall) din hoj? Svar nej.

Jag är väldens snabbaste hoj förare. Så snabb så Rossi framstår som en nybörjare.
Men jag tävlar inte.

Det finns säkert EPA traktorer som anses vara snygga...av EPA folket och de ställs ut på EPA tävlingar. Det är väl bara så att de av oss som inte förstår sig på EPA skönhet helt enkelt inte fattar grejen. En krutröksblå R1 SP kan nog stå i Perras garage utan att ställas ut och ändå vara way coolare än något som finns på Elmia..och då har har han packat upp den från kartongen och kanske bytt system. Jag kan fan inte förmå mig att tycka att den där vita hojen är snygg NÅGONSTANS..oavsett hur mycket jobb och pengar den kostat. Sorry, jag är väl gammaldags.

• Gilla
Reaktioner: R2
End of discussion, smaken är :arsele :arsele :arsele

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back