Hojen krånglar. Hackar över 5.000 rpm.

NSR_Martin skrev:
Solida ormen: Ofan, surt sa räven.... Kan man inte fuska till det på nått sätt då?

cRoC: Kan så va! Är rengöra förgasaren nått en vanlig idiot kan göra själv...? Farsan har kört cross i typ hela sitt liv så han kan lite, kan ju hjälpa till.... Kan man "testa" på nått sett om det är det??


Du kan ju fräsa upp det men det är nog svårt o du måste ta av motorn o dela den o klydda. :gnissla

Din far måste kunna rengöra en förknasare om han har kört cross i hela sitt liv. :)
 
NSR_Martin skrev:
Jag är för bortskämd med för bra hojar, dom krånglar ju aldrig :rodnar :hihi

Solida ormen: Ofan, surt sa räven.... Kan man inte fuska till det på nått sätt då?

cRoC: Kan så va! Är rengöra förgasaren nått en vanlig idiot kan göra själv...? Farsan har kört cross i typ hela sitt liv så han kan lite, kan ju hjälpa till.... Kan man "testa" på nått sett om det är det??


Bara en fylleteori.. har säkert fel, brukar ha det :tungan
Blås rent med tryckluft
 
Solid snake skrev:
Du kan ju fräsa upp det men det är nog svårt o du måste ta av motorn o dela den o klydda. :gnissla

Din far måste kunna rengöra en förknasare om han har kört cross i hela sitt liv. :)

Det blir ett senare problem.

....Han borde kunna det iaf :D

cRoC skrev:
Bara en fylleteori.. har säkert fel, brukar ha det
Blås rent med tryckluft
Om man ändå hade tryckluft :(

DJM skrev:
avgasporten? funkar den?
Tänkte samma sak innan, men, då borde den väll gå jämnt och fint men ge lite dåligt med effekt??
 
gammelfarfar skrev:
Eller att choken har fastnat i öppet läge?

Undersök förgasaren lite också

Nja, det hela hände ju när han körde.. Hade han startat den precis innan så skulle det kunna va nåt sånt :)

Åk förbi en mack med verkstad, dom brukar kunna låna ut lite luft :)
 
NSR_Martin skrev:
är det svårt o koppla loss vajrarna till avgasporten så man kan köra med den öppen?


Ska inte va svårt, häng av vajrana bara, i öppet läge, bara o plocka loss.
 
Sådär, har tagit bort kåporna och luftburken, samt kikat och funderat lite...

Från avgasventilens servo går den några sladdar, dom går in i en dosa, där ligger det massa kontakter, delvis den, man kan alltså koppla isär den, men... Det är en kabel, lös, som inte går o koppla isär, som oxå går till servot.

Kan man koppla isär den kontakten så avgasventilen är avstängd, utan att det är nån fara att nått går fel?

Tog som sagt bort luftburken, under den sitter förgasaren (nähä :va), lite svårt o komma åt bara, massa vajrar o sånt till den, är det värt o ta bort den?? Vad ska man tänka på isf?
 
NSR_Martin skrev:
Sådär, har tagit bort kåporna och luftburken, samt kikat och funderat lite...

Från avgasventilens servo går den några sladdar, dom går in i en dosa, där ligger det massa kontakter, delvis den, man kan alltså koppla isär den, men... Det är en kabel, lös, som inte går o koppla isär, som oxå går till servot.

Kan man koppla isär den kontakten så avgasventilen är avstängd, utan att det är nån fara att nått går fel?

Tog som sagt bort luftburken, under den sitter förgasaren (nähä :va), lite svårt o komma åt bara, massa vajrar o sånt till den, är det värt o ta bort den?? Vad ska man tänka på isf?

Är inte så mycket att tänka på när du plockar bort den. Har du redan skruvat av luftburken är det ju bara att skruva av klämman till insuget med sen är den ju av. Ska du bara ta bort den för att få mer utrymme så ta inte bort några virar eller slangar. Glöm inte stänga kranen och se till att olje slangen sitter där den ska när du sätter tillbaka grejorna. Och när du ändå är igång så kan du ju titta vilken storlek du har på huvudmunstycket.

:tungan
 
Ska ta bort den för att försöka rengöra den så det inte är nån skit i den....



ÄDIT: Är det svårt att ta bort, samt få tillbax alla vajrar rätt igen??
 
Last edited:
Det som först slog mig var att du kört med för lite 2-t olja (oljepumpras?),
då brukar dom gå bättre en stund till den går skit.

Men då skulle du nog inte kunna köra så länge, den borde nog skära då.

Ta bort cylindern och kolla. Är kolven/cylinder repig osv...


/Glenn
 
solitude skrev:
Det som först slog mig var att du kört med för lite 2-t olja (oljepumpras?),
då brukar dom gå bättre en stund till den går skit.

Men då skulle du nog inte kunna köra så länge, den borde nog skära då.

Ta bort cylindern och kolla. Är kolven/cylinder repig osv...


/Glenn
Tyst, inte skrämmas så :skrämd

Ska kolla förgasaren först, dra i kablarna lite, avgasvetilen kan det väll knappt va? kan ju kolla iofs... Är det inget av det blir det till att kolla cylinder och kolv.
 
Snart kommer jag ge upp och lämmna in den i brist på kunskap, som vanligt, kommer aldrig lära mig meka :D
 
Om fuggen är vattenvärmd så se till att tömma ur kylarvattnet först. Wirarna är ju bara sätta dit där dom satt förut, ta kort först :)
 
Hmm.....

Tror ni det är nån fara att köra till skolan imon? Kan ju hälla i olja i tanken, IFALL det är oljepumpen, för mycket olja göra väll inte så mycket bara att det ryker mkt...??

Vetifan hur jag ska ta mig till skolan annars,hehe
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top