hojen "gungar" i kurvorna

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
Vad beror det på att hojen liksom gungar i snabba (typ 150+) kurvor? Är det något som går att justera i fjädring/däck/??? så att det blir bättre eller är det helt enkelt chassit som är kasst? Har en Triumph Sprint ST så det är ju ingen "riktig" sporthoj men jag tycker inte att den ska beté sig så här ändå...

har redan spänt fjäderförspänningen några snäpp men har inte pillat på dämparen än... ska testa!

Gissar att förspänningen gör väldigt lite skillnad (om du inte idiotspänner den, men gör inte det.) Försök hellre m 2 snäpp mer returdämpning bak. Och normal förspänning.
/u

Är ni helt galna????
Svänga i 150!!! Den sak att trilla utanför korvmojjen men att köra 150 i en kurva? Galenskap!

Du kommer att få leva med att sprinten gungar i högre farter, har gasat Relapses, ST ett antal mil och kör man 150-200 när det svänger så blir det gungigt, framänden blir lätt känns det som. Han har justerat så gott det går, men trots allt är det en touringhoj med bekväm fjädring.

jesper skrev:
Vad beror det på att hojen liksom gungar i snabba (typ 150+) kurvor? Är det något som går att justera i fjädring/däck/??? så att det blir bättre eller är det helt enkelt chassit som är kasst? Har en Triumph Sprint ST så det är ju ingen "riktig" sporthoj men jag tycker inte att den ska beté sig så här ändå...
Känner igen symptomen på min Bandit...
Är det någon som har en bra instruktion gärna med bilder hur man styvar upp den?

jesper skrev:
Vad beror det på att hojen liksom gungar i snabba (typ 150+) kurvor? Har en Triumph Sprint ST

Min Speed Triple är likadan, men mer skuttig, och jag är ganska säker på att det är någon inställning, att den är för hård i fjädrarna. Förra ägaren som var 30 kg tyngre än mig upplevde inte samma sak. Eller så var han en "kratta" att köra :rodnar

Lycka till :hej

jesper skrev:

... Öhlins funkar bra ....

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back