Hojen går inte att stänga av....

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Hoj
KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
Jag var på mc-semester till Gotland, hade kört ca 30mil när något konstigt hände. Jag skulle in och tanka och stänga av hojen, och vred på nyckeln men inget hände!!!! Motorn fortsatte gå, lysen lös som vanligt! Jag var tvungen att stänga av den med "motor-off"-knappen, men lysen lös ändå och tändningen var ju fortfarande på. Vad kan detta vara? Det var ju en lång båtresa över så jag var tvungen att ta bort batteri-kabeln så att inte tändningen skulle stå på hela vägen över, så den skulle gå att starta senare.

Var kan detta vara för fel? Är det tändningslåset som gått sönder, man behöver ju ingen nyckel för att starta hojen nu :rolleyes:
Kollade säkringar, men alla var ok.
Hade en egengjord tankväska (ryggsäck) som jag spände fast under sadel/tank precis där sadeln går upp mot tanken, kanske har jag kommit åt någon kabel som går där??

Har inte en aning vad jag skall göra.........
Känns som det är ett fel som INTE kan uppstå om man inte tjuvstartar hojen :)

MVH/Dadde

Låter defenetivt som kasst t-lås,försök hitta kontakt stycket till detta (sitter antaglingen under tanken) koppla ur det och se om prob.kvarstår,om det försvinner så e de t-låset som e felet.....de sitter ju lite fjädrar o skit i dom.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti