Hojen går 30 s sedan dör den...

FZR 1000-87

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2007
Hoj
1987 Yamaha FZR1000
Är en stolt ägare till en Yamaha FZR1000 -87. Den gick alldeles utmärkt tills förra veckan då jag tvättade den och sedan varmkörde den. Skulle ta en sväng med hojen igår, hade tagit på mig stället och blev rätt svettig innan jag körde in den i garaget mkt besviken....
Hojen startar och går utmärkt i ca 30 s sedan dör den tvärt. vrider man om nyckeln går den igång igen men dör återigen efter ca 30 s. Jag fick för mig att det kunde vara antingen bränslepumpen, reläet till densamma eller möjligtvis tändboxen (heter det så??). Skruvade av bränslepumpen och anslöt 12 V, den surrade så förmodligen är väl den hel.
Hur ska jag fortsätta felsökningen eller är detnågon som vet rätt av vad som är felet.
Tacksam för svar

Suck...den dör ändå efter en liten stund och startar bara igen om man slår av och på tändningen igen. Tror mer och mer att det är reläet till bränslepumpen..

Du kan ju prova o bygla bensinpumpsrelät o se om hojen går mer en 30sek, skule den göra de o inte dö alls så vet man ju att det e bensinpumpsrelät som ska byttas ju :tummenupp

Vet ej hur bensinpumpselät ser ut på din, om de e en lös liten dosa eller om de är inväklat i cdi boxsen som på min motor kawasaki zx10.

Vanligtvis plockar man bort bensinpumpsrelät o drar en kabel från +/- på dosan som ansluts till bensinpumpsrelät så går den konstant när du slått på strömen :tummenupp

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt