Hojen e kraschad..!

Lucifer

fd Crash test doll
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
R6 (såld) 206 cc (såld)
Tjenare!

Har ett litet problem. MIn motorcykel är omkullkörd (Suzuki GS 500 E -96)

Nu är frågan om jag sak låta försäkringbolaget laga upp den, lösa in den eller om jag ska ta en del pengar och behålla min kvaddade hoj.

Som det ser ut nu så verkar det vara överkomligt att fixa den. Tyvärr så e lykta, instrumentering och kåpor förstörda/repade. Tanken och ljuddämparen har även fått sig några smällar. Sen har även mindre saker som blinkers och fotpinnar självklart fått sig några goa kyssar.

Nu e frågan vad jag sak göra.Självklart spelar det stor roll vad försäkringsbolaget erbjuder för summor, men jag hade fortfarande hoppats på lite råd.

Ska man våga sig på att bygga streetfighter av en 500:a tex??
 
Lider med dig, min blev krockad i fredags så jag vet hur det känns, ungefär samma saker som hände där. :(

Jag hade tagit pengar o behållt hojen o lagat den.
 
Tänkt på att dom grejerna du räknar upp troligtvis är svinigt dyra att köpa nya, men jag antar att du ändå inte ska ha så mycket originalgrejor på hojen i så fall. En 500-fighter kan nog vara nåt. Om den blir snygg ä den säkert hyfsat lättsåld senare oxo. Finns säkert många 18-åringar som gärna börjar sin bana på en 500-fighter :tummenupp .
 
PacMan skrev:
Tänkt på att dom grejerna du räknar upp troligtvis är svinigt dyra att köpa nya, men jag antar att du ändå inte ska ha så mycket originalgrejor på hojen i så fall. En 500-fighter kan nog vara nåt. Om den blir snygg ä den säkert hyfsat lättsåld senare oxo. Finns säkert många 18-åringar som gärna börjar sin bana på en 500-fighter :tummenupp .
Nja... det blir ju billigaste möjligt om den lagas upp. Har en liten fråga till... Om det nu e så att jag vill behålla den. ska jag då köpa loss den från försäkringbolaget när vi förhandlar om pris/ ersättning mm eller ska jag försöka köpa den efteråt, på tippen eller hos försäkringsbolaget eller vart den nu hamnar?
 
crash test doll skrev:
Tjenare!

Har ett litet problem. MIn motorcykel är omkullkörd (Suzuki GS 500 E -96)

Nu är frågan om jag sak låta försäkringbolaget laga upp den, lösa in den eller om jag ska ta en del pengar och behålla min kvaddade hoj.

Som det ser ut nu så verkar det vara överkomligt att fixa den. Tyvärr så e lykta, instrumentering och kåpor förstörda/repade. Tanken och ljuddämparen har även fått sig några smällar. Sen har även mindre saker som blinkers och fotpinnar självklart fått sig några goa kyssar.

Nu e frågan vad jag sak göra.Självklart spelar det stor roll vad försäkringsbolaget erbjuder för summor, men jag hade fortfarande hoppats på lite råd.

Ska man våga sig på att bygga streetfighter av en 500:a tex??

Jag lider också med dig, för krashade i söndags.... :(
Jag klarade mig dock ganska lidrigt, endast liten buckla i tanken, blinkers på ena sidan borta, två sprickor i kåpan, växelpedalen borta och såklart lite repor.

Jag har endast halv försäkring, så jag har inget val :|
Så nu samlar jag delar :)
 
crash test doll skrev:
Nja... det blir ju billigaste möjligt om den lagas upp. Har en liten fråga till... Om det nu e så att jag vill behålla den. ska jag då köpa loss den från försäkringbolaget när vi förhandlar om pris/ ersättning mm eller ska jag försöka köpa den efteråt, på tippen eller hos försäkringsbolaget eller vart den nu hamnar?

Läste nånstans här på forumet att man inte kunde köpa ut hojen i efterhand, så du får nog försöka förhandla dig till så mycket kontant ersättning som möjligt.
 
Lider med dig också!!..Om du nu väljer att laga upp den,så kan jag nog hjälpa dig å laga kåporna isåfall..Ha utbildning på plastreperation och ha tillgång till material från jobbet.

Bara å hojta till om du vill ha hjälp!
 
Fan va trist! Det är synd det är så dyrt till plastisar! Själv har jag Husaberg (cross) Där kostar det c:a 2000 i plast till hela hojen... Vad skulle det kosta till en sådan här? Hoppas det ordnar sig! :)
 
Ta pengarna och köp nåt roligare. GS500 är lite för klen i motorn(även ostrypt). Har självt haft en illgrön 91:a och bytte upp mig till min B12:a. Har inte ångrat mig en dag.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top