Hojen dör vid fullgasrepa (Suzuki DR800)

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Vid ett försök att nå toppfart häromdagen hände något märkligt.
Fullgas, motorn drar fint och ligger strax under 7k rpm (rödmarkerad vid 7,5k rpm), hastigheten runt ~170 km/h.
Här dör plötsligt motorn och ger några rejäla avgassmällar. Hastigheten sjunker till runt 120 och den går igång igen. När jag drar på igen återkommer problemet och den tänder högst sporadiskt i hastigheter över 140. Det sker varje gång jag ligger på fullgas längre stunder i höga hastigheter.

Vad kan problemet vara?
Soppabrist?
Tankventilationen fungerar, soppapumpen fungerar och bränsleslangarna är dimensionerade för en rymdfärja.

Vid ett försök att nå toppfart häromdagen hände något märkligt.
Fullgas, motorn drar fint och ligger strax under 7k rpm (rödmarkerad vid 7,5k rpm), hastigheten runt ~170 km/h.
Här dör plötsligt motorn och ger några rejäla avgassmällar. Hastigheten sjunker till runt 120 och den går igång igen. När jag drar på igen återkommer problemet och den tänder högst sporadiskt i hastigheter över 140. Det sker varje gång jag ligger på fullgas längre stunder i höga hastigheter.

Vad kan problemet vara?
Soppabrist?
Tankventilationen fungerar, soppapumpen fungerar och bränsleslangarna är dimensionerade för en rymdfärja.

jag tror på soppapumpen pga att där inte ska sitta nån :rolleyes:

hade likn probs på min för nån dag sen.. :näsblod
va samma som när jag köpte den o de va en liten nål/munstycke som sitter i flottören.. blir som om man skulle choka hela tiden..
har den blitt nå mer svårtartad?

tror iaf på nåt med gasarna. skiftat mellan tankarna? tänkte de är väl delad på den där?
kanske nåt med vaccum(klocka el va de kallas) kolla slngar o sånt så inge är i kläm.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg