hojen dör när jag lägger i en växel.

viktor17

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2008
Hoj
Ducati monster
Hej!

Jag har en gsxr 750 -97. Tog ut den idag och provade en sväng och det gick bra till en början. När jag har åkt typ 15 min gick jag in en sväng sen när jag kom ut och skulle åka lite igen så dog motorn när jag la i ettan.

kopplingen tar och slirar inte heller så jag undrar om nån vet vad de är för fel? Det fungerar om jag varvar hojjen lite samtidigt som jag växlar.

Edit: Dör den som att du vrider av tändningen eller rycker den till lite?

Last edited:
Är ingen mästermek men spontant tänker jag stödsensorglapp eller att kopplingen inte frikopplar ordentligt. Om du rullar hojen med motorn avstängd, växel i och försöker frikoppla rullar den lätt då?

Edit: Dör den som att du vrider av tändningen eller rycker den till lite?

Jag stod ju på snö så de va svårt att märka men märkte inte av att den ryckte något men det smällde endå till ganksa saftigt i växellådan som att kopplingen inte funkar. Men om jag har hojjen av och en växel och ska dra den så rullar bakhjulet på fint när jag håller i kopplingen.

Är ingen mästermek men spontant tänker jag stödsensorglapp eller att kopplingen inte frikopplar ordentligt. Om du rullar hojen med motorn avstängd, växel i och försöker frikoppla rullar den lätt då?

visste inte ens om att det fans en stödsensor. Men jag är ganska säker på att jag hade det uppe. Hojjen rullar på som den ska när den är avstängd och har en växel i när jag använder kopplingen.

Men om de nu skulle vara stodsensorn som spökar, har du nån aning om var den sitter eller om det är nåt relä till den?

Last edited:
På min ktm så kan man varva motorn fast man har stödet nere, men så fort du släpper ner den på tomgång dör den. kolla stödet. sitter längst in vid stödet

jag får be om ursäkt för min dumma fråga. Det var stödet som var nerfällt. Är nybliven sporthojsägare och har åkt på en gammal yamaha från -82 innan. Så med andra ord har jag ingen vidare koll på så mycket nu i bröjan:P

jag får be om ursäkt för min dumma fråga. Det var stödet som var nerfällt. Är nybliven sporthojsägare och har åkt på en gammal yamaha från -82 innan. Så med andra ord har jag ingen vidare koll på så mycket nu i bröjan:P

Skönt att det löste sig! Blev ju lite chockad, en gixxer som krånglar! Det kan inte vara sant...och det var det ju tydligen inte heller:D

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back