Hojen dör, FI lampan lyser

Fredde GSXR

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
690 SMR
Hej. När jag kör så dör hojen i ingång i kurva ett par gånger om dagen. Det står FI på displayen men om jag vrider av och på igen så försvinner det så det går ju inte att kolla vad det e för felkod. Första tanken var att tippsensorn låg fel, men det ser schyst ut och den sitter fast.
Finns det någon som har någon ide om vad det kan vara som strular?

En bekant har samma problem på sin B-King. Han kan tappa all trottelrespons mitt i en kurva och sedan kommer det plötsligt tillbaka. Höll på att gå omkull härom veckan pga. det.

Jag vore även tacksam för info.

Utan att slå av motorn ska du bygla en kontakt som sitter antingen under förarsätet, eller under kutsen, kan sitta gömd bakom sidokåpan. En fyrkantigkontakt med en gummihatt på. Antingen sitter det 2 kablar som du ska bygla eller så sitter det tre st svart/vita kablar och en röd/vit kabel då ska du bygla mellan den röd/vita och en av de svarta. Då får du fram felkoden i displayen.

Ut och kör tills du får F1 lampan att lysa. Åk hem stanna men stäng inte av utan ta reservnyckeln och öppna cutsen (om den nu ligger där, se till så att den finns lättillgängligt innan du ger dig ut) och bygla kablarna så ser du vad som är fel.

http://wotid.com/gsxr/content/view/27/35/

Har du ingen reservnyckel så kör du ju bara utan cuts.

sådär blev min TLR, dock så dog men helt andra gången, min felkod ledde mig till, bränslepump, eller dess relä.

relät klicka men bränslepumpen gick inte.

visade sig sitta ett relä till startmotorn som i sin tur fördelar ut ström till resten av hojen, och den sladden som gick till bränslepumpen gav bara 11volt....tydligen tillräckligt för att inte pumpen skulle starta.

ska tydligen vara samma till dom flesta suzuki av nyare modell, kolla så du inte har ergade kontakter där. dock så var mitt relä helt gånget så fick köpa ett nytt.

//magnus

Det sjukaste är att den funkar perfekt några pass och sen när man kastar runt den så dör den utan förvarning och alltid på samma ställe på gelleråsen när man går från höger till vänster

Det sjukaste är att den funkar perfekt några pass och sen när man kastar runt den så dör den utan förvarning och alltid på samma ställe på gelleråsen när man går från höger till vänster

Har banhojar stöd :va

Tänkte att det glappar väl lättare med höger till vänstersväng annars?

Har nastan samma problem med min, den blev omkull tippad harom veckan. Men den startar inte overhuvudtaget, star FI pa displayen.
En gissning ar att det ar tippsensorn, ar det nagot man kan byta sjalv eller maste man lamna in den? Eller ar det nagot annat som kan ha gatt sonder ocksa tro?

Jag hittar inte några skavda kablar el dyl. däremot var undre gummifästet till tippsensorn av så den satt lite snett. Jag gör som vanligt och hoppas på det bästa, Bara den inte dör på so nästa vecka :(

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard