Hojen borta! Stockholm, Solna

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Happ...

Va hos polarn igår, vart lite :öl så hojen fick stå där över natten.
Hamna inne i stan å festa vidare

Han ringer mig idag när han skulle till jobbet vid halv nio tiden och då står den inte kvar!!

Ringer polisen å efter att jag lämnat uppgifter om hojen så frågar hon "om vi hittar den, ska vi bärga den eller låta den stå?"

"tjjaaa va tror du själv?" :confused:

Röd Daytona 675 med en liten rosa nasse på cutsen (om de nu låter han följa me till lettland) däcken är målade med vit däckpenna, Pirelli Dragon Supercorsa Pro är ifyllt.

:mad:

F-n va surt.. :( Vilket område?
Har du nåt mer kännetecken? Avgassystem osv.

Ja...!

Hur har de gått me din hoj, helt sjukt att den blir snodd mitt på dagen helt öppet.

Hagalund stod den i, allt va orginal på den.

Ja...!

Hur har de gått me din hoj, helt sjukt att den blir snodd mitt på dagen helt öppet.

Hagalund stod den i, allt va orginal på den.

J-vla korpar alltså...
Bra tajming också så sommaren är förstörd. :(

Inget nytt om min mer än den ev. sågs kring Haninge för några dagar sen. Några timmar bilspaning på kvällen i området gav dock ingenting. Tidningen Mitt i var iaf intresserade av att se bilden på tjuven (vilket de nu har fått) så vi får väl se om den blir publicerad eller inte.

Låg ditt skivbromslås också helt på backen?:näsblod

J-vla korpar alltså...
Bra tajming också så sommaren är förstörd. :(

Inget nytt om min mer än den ev. sågs kring Haninge för några dagar sen. Några timmar bilspaning på kvällen i området gav dock ingenting. Tidningen Mitt i var iaf intresserade av att se bilden på tjuven (vilket de nu har fått) så vi får väl se om den blir publicerad eller inte.

Låg ditt skivbromslås också helt på backen?:näsblod

Okej så de åker runt på den, får man träffa den me bilen eller blir du sur då? ;)

Har inte varit där nu men enl polarn var det rent på platsen

He he, jag säger ingenting så har jag ingenting sagt. ;)
Enligt polisen så fick man inte ens parkera in hojen med bil mot väggen om man påträffade den igen.. Däremot så skrattade polisen ifråga bara när jag sa "men vad händer om det råkar bli punktering då?". :tummenupp

Ok, då kanske de plockade med den i skåpbil då. Låg som sagt massa en massa smådelar efter tändningslåset där min hoj stod.

Håller koll söder ut.

Undra om många av dessa stölder skulle kunna undvikas med detta lås?
Image.ashx

http://www.duells.se/katalog/catalogue.aspx?nid=102905#params:nid=102905&t=Info

Har det själv å tycker det funkar klockers. Behöver bara försöka resa hojen från sidostödet å det börjar tjuta.

Får man tag på en sån där så hoppas jag inte polisen är på plats samtidigt, jag hade haft svårt att inte ge honom så mycket stryk! Fy fan vad surt! Hoppas det löser sig! För er båda!

Håller koll söder ut.

Undra om många av dessa stölder skulle kunna undvikas med detta lås?
Image.ashx

http://www.duells.se/katalog/catalogue.aspx?nid=102905#params:nid=102905&t=Info

Har det själv å tycker det funkar klockers. Behöver bara försöka resa hojen från sidostödet å det börjar tjuta.

Jag har också det där låset, det är skitbra tycker jag men det låter ju inte så värst mycket. Kanske tillräckligt för att påkalla omgivningens uppmärksamhet och få tjüven att lunka iväg..

Mitt började dock larma av sig självt igår på jobbet.
Tänkte först värmeslag men den stod i skuggan.

Hoppas ni får tillbaka era pärlor i samma skick som innan så ni kan njuta av resten av sommarens fina väder. Jag ska hålla utkik i bromma efter dom också.

Det där är nog bara en skrivteknisk fråga :tummenupp

"Nämen oj, hade en tändkabel lossnat från tändstiftet så jag inte kunde flytta bilen..?" Eller nåt liknande som kan ske. ;)

Till TS så kommer jag att hålla koll, men utan hoj är jag inte så mye ute och tutar tyvärr. Blir mest nyttoturer med bilen.

Last edited:
"Nämen oj, hade en tändkabel lossnat från tändstiftet så jag inte kunde flytta bilen..?" Eller nåt liknande som kan ske. ;)

Till TS så kommer jag att hålla koll, men utan hoj är jag inte så mye ute och tutar tyvärr. Blir mest nyttoturer med bilen.

Tändkabeln får gärna lossna eller gasen hänga sig :tummenupp

Jag har också det där låset, det är skitbra tycker jag men det låter ju inte så värst mycket. Kanske tillräckligt för att påkalla omgivningens uppmärksamhet och få tjüven att lunka iväg..

Mitt började dock larma av sig självt igår på jobbet.
Tänkte först värmeslag men den stod i skuggan.

Hoppas ni får tillbaka era pärlor i samma skick som innan så ni kan njuta av resten av sommarens fina väder. Jag ska hålla utkik i bromma efter dom också.

Tro mig, i dagens samhälle med alla slags ljud, ingen bryr sig. De tänker "jävla skit larm som råkat gå igång", det är säkert ägaren (tjuven) som försöker stänga av den nu - skönt.

:(

Jag lider med dig:( Jag bor själv i Solna ganska nära hagalund. Jag ska ut och åka hela dagen med polarna så kommer ha ögonen öppna för hojen.

När min bil blev stulen för länge sen ringde jag polisen, och de sa "jaha". Sen hittade jag den samma eftermiddag och stal tillbaka den. Då hade jag en polisbil på plats tjugo minuter efter att jag ringt och meddelat att jag tagit tillbaka min bil. De ville titta igenom den av försäkringsskäl, vad det nu kan innebära.

Skulle man se den vill man ju försöka stoppa men antagligen förstår nog personen(tjuven) att vi är efter han av en anledning så han trycker nog på gasen. Men man kan ju iallafall ringa polisen och ge ett signalement och färdriktning:)

Fan vad trist att höra. Bor själv i Hagalund så jag ska hålla koll om dom är så dumma att använder hojen här i närheten! Vart stod den i Hagalund??

När min bil blev stulen för länge sen ringde jag polisen, och de sa "jaha". Sen hittade jag den samma eftermiddag och stal tillbaka den. Då hade jag en polisbil på plats tjugo minuter efter att jag ringt och meddelat att jag tagit tillbaka min bil. De ville titta igenom den av försäkringsskäl, vad det nu kan innebära.

Dom ville väl kolla efter tecken på att tjuven inte hade gjort illa sig vid stölden/inbrottet........ :huvet *ironisk* - Länge leve det Svenska rättsamhället.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...