Hojen ålar sig vid lätt bromsning o hög hastighet

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Märkte en grej igår när jag körde på flygfältet att när det går i farter i 200km/h o uppåt och man bara bromsar lite lätt skakar fronten o hojen ålar sig men mycket lite. Men om man bromsar hårdare så försvinner detta fenomen, vad kan det vara som orsakar detta.

Vad jag vet är inte skivorna snea hojen har gått 470 mil

Jag har 2,4 fram och 2,5 bak kan det vara ok? Kan nämnas att bakdäcket är platt i mitten

Precis som Berra säger. Börja kolla däckstryck, sedan mönster/slitage.

Nästa steg är styrlagerglapp och sen svinglagerglapp.

Lånar tråden lite då den handlar om nästan samma sak..

Om bromsarna pulserar båda vid lätta och hårda bromsningar, beror detta på vinda skivor ? eller är det knas med något lager eller liknande.? tacksam för svar :)

Lånar tråden lite då den handlar om nästan samma sak..

Om bromsarna pulserar båda vid lätta och hårda bromsningar, beror detta på vinda skivor ? eller är det knas med något lager eller liknande.? tacksam för svar :)

Skeva skivor tyvärr....

Skeva skivor tyvärr....

Okej :/ var kan man köpa nya bra och hållbara skivor och belägg då? är väl lika bra att byta båda på samma gång?

vill inte lägga flera tusen på dom värsta racing skivorna som finns, men vill inte heller köpa billigaste skitskivorna heller.
Tacksam för svar :)

Okej :/ var kan man köpa nya bra och hållbara skivor och belägg då? är väl lika bra att byta båda på samma gång?

vill inte lägga flera tusen på dom värsta racing skivorna som finns, men vill inte heller köpa billigaste skitskivorna heller.
Tacksam för svar :)

Tyvärr är det så att skivor är dyra. Jag köpte en mc som hade samma symtom som din. Det blev värre och värre så jag klagade hos handlaren så det hela gick på garanti, sk SMR-garanti för begagnad motorcykel. Jag är glad att det blev kostnadfritt för mig, för jag tror att skivorna kostade många sköna tusenlappar. Hojen blev i alla fall botad. Tyvärr vet jag ingenting om Kawasaki så jag kan inte ge dig råd om materialet.

Tyvärr är det så att skivor är dyra. Jag köpte en mc som hade samma symtom som din. Det blev värre och värre så jag klagade hos handlaren så det hela gick på garanti, sk SMR-garanti för begagnad motorcykel. Jag är glad att det blev kostnadfritt för mig, för jag tror att skivorna kostade många sköna tusenlappar. Hojen blev i alla fall botad. Tyvärr vet jag ingenting om Kawasaki så jag kan inte ge dig råd om materialet.

Okej, tack ska ni ha för hjälpen i alla fall :)

Raceskivor är oftast billigare än original, jag brukar rek. ISR håller hur länge som helst o du får nästan 2 för 1, bättre bromsar än org. blir det på köpet.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back