Hojen är såld, vad gör man nu?

Köp en TRX. Hänger med bra i snabba gruppen på alla bankörningar jag varit på, kostar (i civiliserade trakter, hos dig får du nog pengar för den) 5000 kr hel/hel. Kör man som folk kommer man upp emot 1000 mil på ett par touringdäck, andra slitdelar slits väldigt försiktigt.

Jag klarade 5 års universitet med TRXen, inga problem. Nudlar är bra mat. Sprit är billigt. Frågor? Framåt!

War-psycho skrev:
...

Förstår inte att man hellre är helt utan hoj, än kör billigt å roligt på äldre cyklar.

Sanning.

Dark_Messenger skrev:
2320957 Köp en glidare som war-psyco säger. Kostar nada att försäkra och man kan faktiskt ha kul på en sån också. :mattias
App app app... JAG har inte snackat om glidare överhuvudtaget. :fakta

En GPZ900R & GSXR1100-86 kan väl knappast kallas för glidare heller.

Läs om, läs rätt. :fatta! *bonk*

Last edited:
War-psycho skrev:
2320975 App app app... JAG har inte snackat om glidare överhuvudtaget. :fakta
Hopps! Kanske för du brukar prata gammglidare då :hihi

I vilket fall, mitt tips: Odla skägg, köp en dödskallebandana, avklippta läderhandskar, fransjacka, skinnbrallor, jobba på ölmagen sen är du "all set" för att platsa in i vilket OuTlaW-gäng som helst.

Mycket festa, mecka och billig försäkring! :yoparty

Billigaste utvägen är dock snaran på vinden....

honkiie skrev:
2320316 Högskola till hösten, inga pengar att betala av och försäkra en klass7 hoj då.

Köp nåt annat än en klass 7-hoj. Köp en cross för 20 papp eller en motard som är billig att försäkra.

Jag pluggar och har råd att hoppa fallskärm och köra hoj (och jag är inte ensam), det handlar om prioriteringar!

Emmi skrev:
2321216 Köp nåt annat än en klass 7-hoj. Köp en cross för 20 papp eller en motard som är billig att försäkra.

Jag pluggar och har råd att hoppa fallskärm och köra hoj (och jag är inte ensam), det handlar om prioriteringar!
:fakta

Har haft både FZR600, ZX-6R och GSXR750 då jag pluggade.

War-psycho skrev:
2320917texttexttext

Ska villigt erkänna att jag funderat både en och fem gånger på att byta upp mig till en 'sporthoj' men samtidigt är 2074:- hel/hel rätt svårslaget. 45 hästar kommer man inte så långt med när man ska tokgasa men så fort det blir krokigt är det galet skoj. Man får dock inga cheyer vid Donken med den.

..men det fick jag ju inte med min Ducati 748 heller. Är det MIG det är fel på? :näsblod

Emmi skrev:
2321216 Köp nåt annat än en klass 7-hoj. Köp en cross för 20 papp eller en motard som är billig att försäkra.

honkie ponken kanske vill leva med lite bättre standard än att leva på gränsen som student.

Men jag hade nog dock köpt en gammal enduro hojj eller en crolle för drygt 15 . 20 lappar ja me

floodi skrev:
2322152 honkie ponken kanske vill leva med lite bättre standard än att leva på gränsen som student.

Men jag hade nog dock köpt en gammal enduro hojj eller en crolle för drygt 15 . 20 lappar ja me

Kanske det, allt handlar ju om prioriteringar. För min del så är hoj en stor del av mitt liv som jag inte vill va utan, och jag prioriterar därefter. (Jag lever inte på minimun heller; lya i stan, mycket festande, bankörningar, fallskärmshoppande varje helg, resor på vintrarna osv...) Menade bara på att möjligheten finns att ha både hoj och plugga.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg