Hojen är död

henkovic

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Suzuki SV650s
Fortfarande död

Har en suzuki sv 650 som funkat utan problem hittils. Men döm av min förvåning när hojen inte startade. Inte ens displayen vid mätaren lyste.

Lystet hade stått på så jag lånade en laddare och laddade upp batteriet...mätte därefter upp det till nästan 12 V. Nu lyser displayen och även lyset, men startmotorn orkar inte dra igång den. Kan inte springa igång den heller...=/..?? Börjar bli less nu... :va

Last edited:
nog kan de ju va så.
de e ju bara prova mäta upp batteriet
prova ladda. kan ju ha farit nån cell i batteriet.

henkovic skrev:
Skulle på jobbet idag och skulle givetvis ta hojen. En suzuki sv 650. Men döm av min förvåning när hojen inte startar. Inte ens displayen vid mätaren lyste. Den hade bara stått över natten så jag vet inte vad som har hänt?!

Kan batteriet ha tagit slut över natten?? Om jag såg rätt sa hade lyset inte stått på. Skulle verkligen upskatta lite hjälp här så att jag inte blir utan hoj allt för länge..=)

Jag råkade ut för precis samma problem för ett par år sedan. Det visade sej att det var kontakterna som inte vara fastskruvade ordentligt mot bat.polerna. :huvet Kanske kan vara nå't?

mc baterier har ju annars en förmåga att gå från fungerande till knalldöda på bara några timmar!

hände mig förra sommaren bateriet var helt dött

köp en blyakamulator eller vad det heter på biltema 120 kr så är problemet ur världen!

lycka till

henkovic skrev:
Skulle på jobbet idag och skulle givetvis ta hojen. En suzuki sv 650. Men döm av min förvåning när hojen inte startar. Inte ens displayen vid mätaren lyste. Den hade bara stått över natten så jag vet inte vad som har hänt?!

Kan batteriet ha tagit slut över natten?? Om jag såg rätt sa hade lyset inte stått på. Skulle verkligen upskatta lite hjälp här så att jag inte blir utan hoj allt för länge..=)

Min SV1000 hade detta problem, det var batteriet
Jag provade att ladda batteriet men tog ej mot laddning.
Jag fick det reklamerat hos AVA.

henkovic skrev:

Man kanske skulle köpa ett extrabatteri....hehe... :banana

hornet oskar skrev:
mc baterier har ju annars en förmåga att gå från fungerande till knalldöda på bara några timmar!

hände mig förra sommaren bateriet var helt dött

köp en blyakamulator eller vad det heter på biltema 120 kr så är problemet ur världen!

lycka till
Kjell o kompani har också!!

Tjena
Du skriver inget om hur batteriet varit fram tills nu. Om bågen startat klander-fritt fram till nu har du kanske glömt lysknapp eller liknande. Kolla annars säkringar samt jordkabel mm. Om du har en batteriladdare kan du ansluta bågens jordkabel samt strömkabeln till laddaren. Om displayen fungerar då har du troligtvis batteriproblem. Prova med att ladda batteriet. Kolla efter en 1 - 2 timmar i battericellerna. Lys med en liten ficklampa. Om du har mycket kraftig "bubblande syra" (snudd på kokning) har du en cell som "har gått. Du kan även ha flera sådana celler. Batteriet är då helt slut och meningslöst att ladda. Utgår från att du har skött om batteriet med batterivatten samt lite laddning då och då. Om ingen cell bubblar och du efter en natts laddning har fått igång displayen men startmotorn inte orkar då batteriet "slakar" återstår bara en sak, köp nytt batteri. Du kan troligtvis "rulla igång" bågen.Tänk bara på att ett tradiotinellt batteri alltid ska laddsas innan brukning. Blyackumulatorer är färdigladdade. Återstår bara att se till så att du får ett batteri som motsvarar original.
Lycka till

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...