hojbytar tankar

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
tjenare
går och små funderar lite på att byta hoj till den här sesången.. sitter just nu på en gsx750 -84 och är lite sugen på nå sportigare...

så jag tänkte kolla vad för hoj som man får mest hoj för pengarna och vad som känns modernast.. för jag har tänkt hållt mig runt 88-90 och de e ju inte så pass modernt.. dock e de ju de positiva att försäkringen brukar va överkommligt..

så de jag funderar på är dels GSX-R 1100 runt 88 eller FZR 1000 runt samma år.. jag känner då att jag vill ha en R hoj och helkåpa.. finns de kanske nå andra kandidater.. ?? ska väl ialf va runt 1000 cc och vi kan ponera att jag har cirka 25 papp att lägga på hojen.. va tror ni.. vad känns modernast och så..

har besiktning på onsdag på min så jag får se efter de om de ev blir nå av att byta eller om man ska åka vidare... men de kan ju vara kul att höra va ni tycker om de olika märkena

Jag tycker att du ska hålla dig inom familjen och titta på en GSX750R eller som sagt en 1100r :) Såna borde kosta runt dina 25kkr och är ju en rätt trevliga hojar :tummenupp
Och nej, jag är inte alls partisk :D

Hoztic skrev:
2074886 Jag tycker att du ska hålla dig inom familjen och titta på en GSX750R eller som sagt en 1100r :) Såna borde kosta runt dina 25kkr och är ju en rätt trevliga hojar :tummenupp
Och nej, jag är inte alls partisk :D

jo visst e de väl gsxr som ligger närmast.. min funkar ju hur fint som hellst och jag e hur nöjd me den så.. dock vill man ju ha lite mer pulver som alltid...

skilljer de mycke i motorn mellan gsx oxh gsx-r på 750n ?? trodde de bara va utsendemässigt som de skillde mellan dom.. eller e de mer pulver i gsxr än gsx av samma årsmodel.. ?? dock så e man ju grymt sugen på en 1100 då lär man då ha cc och hk så man e nöjd ett tag ialf

NigHtHawK skrev:
2074906 jo visst e de väl gsxr som ligger närmast.. min funkar ju hur fint som hellst och jag e hur nöjd me den så.. dock vill man ju ha lite mer pulver som alltid...

skilljer de mycke i motorn mellan gsx oxh gsx-r på 750n ?? trodde de bara va utsendemässigt som de skillde mellan dom.. eller e de mer pulver i gsxr än gsx av samma årsmodel.. ?? dock så e man ju grymt sugen på en 1100 då lär man då ha cc och hk så man e nöjd ett tag ialf
Din hoj har väl 80hk? Om jag inte missminner mig hade första generationen GSX750R 115, så det är ju en viss skillnad :)
Nu har jag det inte exakt i huvudet, men det var nån gång i början på 90-talet som dom blev vattenskadade :hihi Men iom 750R föddes ju en ny generation luft/olje-kylda motorer, som ser lite annorlunda ut än din, även om du också har 16 ventiler. Men som vanligt så är ju R-hojarna lite vassare, mer effekt, varvar mer och allmänt rejsigare. Vill du ha mycket hoj och skoj för pengarna så satsa på GSXR från decennieskiftet där nån gång! :tummenupp
Du kommer nog uppskatta det lite bättre chassit också :hihi Även om dom där gamla järnstaketen är helt ok också :Bugar

ja de va ju lite skillnad i HK eller de va inte så lite heller.. ja då e ju en 750 aktuel me.. tog en liten snabb koll och gsxr 1100 verkar inte växa på träd.. dock hittade jag ju en intressant sak här på köp och sälj.. en 750 me 1100 motor.. de lät ju smarrigt.. och den såg ju bra ut me.. dock så va de ju länge sen den annonsen las in så den e nog inte kvar endå...

YZF 750R från tidigt 90-tal kanske?
125 hk..
Borde gå att hitta för dom pengarna. Köpte själv en för under 20' för några år sen....

VEGA skrev:
2075014 YZF 750R från tidigt 90-tal kanske?
125 hk..
Borde gå att hitta för dom pengarna. Köpte själv en för under 20' för några år sen....

ja dom och fzr 1000 finns ju rätt skapliga för den pengen... och dom ser ju rätt moderna ut till utsende.. dock vet jag ju inge om tekniken... som de ser ut så e de ju gsxr, yzf lr fzr som e de som finns som uppfyller mina kriterier.. dock så utsendemässigt e ju alla 3 sportiga och så i mina ögon..

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D