Hojbytarångest...

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2018 Honda SH300i, 2015 BMW RnineT
jag kör just nu en Yamaha MT-01, som jag köpte ny 2008 och har varit grymt nöjd med... På sista tiden har jag däremot funderat på något mer mångsidigt, som jag kan svänga in på de där små intressanta grusvägarna med. Provkörde Triumphs nya Tiger 800XC och blev riktigt förtjust i den, så i går var jag och förhandlade om mellanpris på en sådan mot min MT.
Nu sitter jag här och har ångest om jag skall byta bort min älskade MT mot en Tiger och lägga 43000 (som jag inte har :))
Pengarna är egentligen inget problem, men jag vet hur mycket jag gillar att hoppa på MT:n igen när jag kört något annat...:rolleyes:
Hjälp mig: Byta eller inte? Tigern är också en grymt rolig hoj att köra, men jag kommer att sakna vridet och vibrationerna från Skramlahan.

Byt och kom med en recension om några månader. Den ulitmata hojen som "kan allt" finns inte så man får byta stil lite då och då. Triumphen är helt klart en intressant hoj. :tummenupp

Biltmore: Att inte ha något kan väl inte vara ett problem? Det är väl när man HAR ett problem som man har ett problem? :va
typ ha 43.000 men inte veta vad man ska spendera pengarna på innan dom tar slut.

"lägga 43.000 som jag inte har...."
"pengar är inget problem"

Hur ska du ha det?

Jag har inte 43.000 i cash och lägga upp, men banken vill säkert låna mig dom, och jag tror jag kan pynta av inom 6 månader utan att behöva leva på nudlar.... Därav båda och...

Hade ju också en MT innan. Jävla skön hoj med attityd, men ganska osmidig. Ville ha nåt mindre och enklare. Så handla jag en Ducati 696. Kul hoj, men aningen klen motor, och kass med passagerare. Hade en TRX för en tid sedan, och gillade motorn. Så prova jag bmw f800r och blev såklart sugen. Gillar deras paralelltwin från Rotax. Som alla säger.....det är farligt att prova nya hojar. Men visst drömmer man tillbaka varje gång man ser en MT01.......:tummenupp

Köp en beggad BMW 800GS då? Som trajjan eller bättre och billig att försäkra.

eftersom den perfekta hojjen inte finns får man skaffa en av varje :-) gäller att ha ett stort garage och en massa försäkringspengar.....om alla skall vara påställda hela tiden.

Man måste ju ha minst 2 hojar:fakta

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back