(HOJBYGGE) YZ 125 2018 SUPERMOTO

Status
Ej öppen för fler svar.
Vi borde byta namn till gubbhojare.se så att det bättre framgår vad det är för ett forum så vi inte drar till oss ungdomar som gillar buskörning.
Rätt verksamhet på rätt plats. Jag är för busigheter, det är kul. Men det ska ju innebära risker som alla inblandade är införstådda med. Särskilt de som kan drabbas av okontrollerat farande MC efter en felbedömning av föraren. Dvs inte på allmän väg.
 
Vi borde byta namn till gubbhojare.se så att det bättre framgår vad det är för ett forum så vi inte drar till oss ungdomar som gillar buskörning.
Varför det? Jag är inte farsa ännu men är glad att min egen far höll koll på mig och inte lät mig trimma och köra som en idiot. Jag vill inte se mina framtida barn gå miste om lätt mc eller tung för att idioter som ts finns här inne och uppmuntras av såna som dig! Har du problem med det så starta ett nytt forum där likasinnade kan sitta och diskutera hur ni ska bli mc-anarkister.
 
Hur många här tror att TS har körkort för hoj? Det är ju också en rätt viktig parameter för folk som tänker köra hoj ute i trafiken. Men visst, kör man med andra som också kör olagligt så kanske det jämnar ut sig? :rofl
 
Varför det? Jag är inte farsa ännu men är glad att min egen far höll koll på mig och inte lät mig trimma och köra som en idiot. Jag vill inte se mina framtida barn gå miste om lätt mc eller tung för att idioter som ts finns här inne och uppmuntras av såna som dig! Har du problem med det så starta ett nytt forum där likasinnade kan sitta och diskutera hur ni ska bli mc-anarkister.

Det ser ut som att du på nåt sätt försöker säga att jag hade fel men dina argument stödjer bara vad jag skrev. Vi är gubbar.
 
Det ser ut som att du på nåt sätt försöker säga att jag hade fel men dina argument stödjer bara vad jag skrev. Vi är gubbar.

Jag tycker väl mer att man ska använda sunt förnuft när man har att göra med 15-16 åringar utan någon som helst kunskap, konsekvenstänk eller världsvana. Att då försöka spela dryg i tråden och bunta ihop alla oss som faktiskt bryr oss, som lagpliktiga "gubbar" är fan bara lågt och sandlådenivå. Du kan spela på ditt citat hur du vill men vi vet allihop vad du egentligen menade!
 
Jag tycker väl mer att man ska använda sunt förnuft när man har att göra med 15-16 åringar utan någon som helst kunskap, konsekvenstänk eller världsvana. Att då försöka spela dryg i tråden och bunta ihop alla oss som faktiskt bryr oss, som lagpliktiga "gubbar" är fan bara lågt och sandlådenivå. Du kan spela på ditt citat hur du vill men vi vet allihop vad du egentligen menade!

Du tolkar in mer än jag skrev.
Om du backar tillbaka så ser du kanske att jag rekomenderade TS att byta till en EXC125 för jag är också gubbe som inte stödjer gatåkning med crosshojar.

För övrigt kan du nog vara lugn, innan midsommar har TS startat en ny tråd om varför hans gatkörda YZ125 har rasat.
 
Du tolkar in mer än jag skrev.
Om du backar tillbaka så ser du kanske att jag rekomenderade TS att byta till en EXC125 för jag är också gubbe som inte stödjer gatåkning med crosshojar.

För övrigt kan du nog vara lugn, innan midsommar har TS startat en ny tråd om varför hans gatkörda YZ125 har rasat.
Möjligt men du har redan kortet sen länge antar jag? Du behövde inte gå igenom resan att ta samma kort flera gånger för någon byråkrat beslutat att man får ha ihjäl folk i försvaret från 18år men köra hoj med mer än 36hk nej nej. VERBOTEN!

Det är därför en del av oss reagerar hårdare. Vi vet hur svårt det kan vara både ekonomiskt men även byråkratiskt att få sitt körkort den rätta vägen. Idag om man börjar från 125a så är det 3st. TRE kort du ska ta innan du anses behörig för full effekt.

Jag är så jävla trött på idioter som ts som bara kör sitt nonchalanta race utan en tanke på kollektivet!

Om nu ts ändå får för sig att gå hela vägen och eventuellt crashar. Vilket vi nog kan dra slutsatsen att så lär ske. Då hoppas jag att 1) ts inte tar död på en oskyldig trafikant. 2) Inte blir en grönsak (jag vill inte betala för det). 3) Aldrig sätter sig på en hoj igen.

Till ts. På fullaste allvar. Retoriken må vara hård mot dig men om du visste hur mycket skada en incident eller en person kan orsaka. Då hade du nog tagit ett kliv bakåt och funderat igen. Ska du bygga en motard då är det bana du håller dig till. Är du ute på allmän väg så är det ett mycket farligt spel du spelar. Både för dig själv, andra och dina föräldrar.
 
Det är ingen hemlighet att jag (trots min ålder) förespråkar både bus och bombrepor. Jag drar dock själv gränsen vid oreggade fordon och noll försäkring. Risk - Reward ser inte bra ut i det läget.
 
Tyvärr vet jag ett antal män måste det väll vara när man är över 30 o under 50 härikring som åker HD utan kort, har frågat dessa varför dom kör utan kort. Får svaret att ingen polis stoppar en mc.?

Så ts är inte på långa vägar ensam varesig i statestik över döda eller i verklighet på hoj i trafik.

Sedan vet vi ju inte om ts är 15-16 år, ts kan ju vara en 25 årig halv pundare som snott hojen o en omgång volvo ocean fälgar. Som Ex
 
--Vi pausar den här tråden lite--

Trådskaparen har fått några goda råd om hur han kan gå tillväga för att bygga om en hoj till motard och mycket GODA RÅD om att sikta in sig på att köra lagligt med rätt körkort och laglig hoj.
Och tro mig det kommer löna sig att vara laglydig i början av din hojkarriär. Risken är annars att du inte blir långlivad när det gäller hojkörandet.

Men eftersom tråden inte längre handlar om ett hojbygge, så pausar jag den.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top