(HOJBYGGE) YZ 125 2018 SUPERMOTO

Status
Ej öppen för fler svar.

Biglipa

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2022
Hoj
YAMAHA YZ125 2018
Har en Yamaha YZ 125 2018 jag skulle vilja göra till supermotard!
Vilka supermotard fälg märken finns det förutom VMX, SM PRO, Alpine Wheels, SM PRO, Warp 9.

Jag vill ha ett par fälgar som är kvallite. Hört att VMX är dålig kvallite och färg kanterna böjs lätt.

Behöver jag några eftermarknads grejer som spacers, bromsadapter, till hjulet eller något.

Vilken tum och bredd på hjulen bör ja välja tack på förhand.
Vilka däck?
 

Bifogat

  • BA7917FE-EF57-4DF1-925D-3AB8CA784B52.jpeg
    BA7917FE-EF57-4DF1-925D-3AB8CA784B52.jpeg
    1.4 MB · Visningar: 21

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
1. Du vet att du inte kan göra den gatlaglig och får hålla dig till banor?
2. Tittar du på de som kör SM så är det rätt blandat med fälgar, förutom original från KTM/HVA så ser man rätt mycket DID och Excel, men även de märken du räknar upp. Skillnaden mellan SM Pro, Warp9 och VMX är obefintlig. De tillhör alla de billigare alternativen
3. Distanser beror på vilka nav du använder
4. Större bromsskiva och bättre broms fram eller distans som flyttar ut oket är ett "måste"
5. Fälgbredd får du mäta. En 125 har ofta lite smalare bakdäck än en 250, kolla upp om det är samma sving, du får nog svårt att få in bredare än 4,25" på den (vilket ger 150-däck)
 

Biglipa

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2022
Hoj
YAMAHA YZ125 2018
1. Du vet att du inte kan göra den gatlaglig och får hålla dig till banor?
2. Tittar du på de som kör SM så är det rätt blandat med fälgar, förutom original från KTM/HVA så ser man rätt mycket DID och Excel, men även de märken du räknar upp. Skillnaden mellan SM Pro, Warp9 och VMX är obefintlig. De tillhör alla de billigare alternativen
3. Distanser beror på vilka nav du använder
4. Större bromsskiva och bättre broms fram eller distans som flyttar ut oket är ett "måste"
5. Fälgbredd får du mäta. En 125 har ofta lite smalare bakdäck än en 250, kolla upp om det är samma sving, du får nog svårt att få in bredare än 4,25" på den (vilket ger 150-däck)
Jag vet att man inte får köra en YZ 125 på väg. Tänkt börja på supermotard.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Jag vet att man inte får köra en YZ 125 på väg. Tänkt börja på supermotard.
Trevligt :). Scenen är rätt liten i Sverige, jag tävlar inte men kör tidtagningen för SM. Vet du vilken klubb du har i närheten så kan jag sätta dig i kontakt med rätt personer.
 

Biglipa

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2022
Hoj
YAMAHA YZ125 2018
Trevligt :). Scenen är rätt liten i Sverige, jag tävlar inte men kör tidtagningen för SM. Vet du vilken klubb du har i närheten så kan jag sätta dig i kontakt med rätt personer.
Klubb? Tänkt att köra supermotard på gata och slingriga vägar med yz 125. Är inte så seriös att jag vill börja på klubb å sånt.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Klubb? Tänkt att köra supermotard på gata och slingriga vägar med yz 125. Är inte så seriös att jag vill börja på klubb å sånt.
Du vet att det inte riktigt är som fotboll, bara för att säga att du kör supermoto så innebär det inte att du kan strunta i att ha ett gatlegalt fordon på allmän väg?
 

Biglipa

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2022
Hoj
YAMAHA YZ125 2018
Du vet att det inte riktigt är som fotboll, bara för att säga att du kör supermoto så innebär det inte att du kan strunta i att ha ett gatlegalt fordon på allmän väg?
Ganska uppenbart att en YZ 125 inte är gatreggad. Jag förstår riskerna men va fan. Lite skoj måste man ha.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Ganska uppenbart att en YZ 125 inte är gatreggad. Jag förstår riskerna men va fan. Lite skoj måste man ha.
Jisses. Nu framstår jag säkert som en tråkig gubbe i dina ögon, men skärp dig för fan. Du är inte ensam på vägen och regler finns av en anledning.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ganska uppenbart att en YZ 125 inte är gatreggad. Jag förstår riskerna men va fan. Lite skoj måste man ha.
Och vad är riskerna? Att du får lite böter? Eller, att INGA försäkringar gäller, varken för dig eller tredje part? Du kan alltså bli en grönsak utan att få en spänn, och dessutom ha livslånga skulder. Att någon ser dig köra runt som en idiot och ledsnar så att du får snuten efter dig är ditt minsta problem. För jag gissar att du tänkte dra snuten också?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Ganska uppenbart att en YZ 125 inte är gatreggad. Jag förstår riskerna men va fan. Lite skoj måste man ha.

De enklaste att börja me är att skaffa ett par mer landsvägs däck till dom fälgarna du har...
Annan sak om man ska köra seriös motard körning ...
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Om du vill ha bra hjul och skiter i konsekvenserna av att köra olagligt så satsa på Haan Wheels. Dock får du räkna med ca 20 lakan för ett par hjul, plus kostnad för bromskivor.
 

Biglipa

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2022
Hoj
YAMAHA YZ125 2018
Varför inte byta till en EXC125 istället och och sätt motardhjul på den istället?
Jag gillar min YZ 125 känner mig mest bekväm på den av alla hojar jag testat.

Jag har polare som kör YZ 125 oreggade och CRF 450 på gata. De stuntar och kan skrapa och allt möjligt. Jag tänkte inte köra hoj själv utan med polare som oxå kör olagligt. Kanske borde ändå satsa på att sälja min YAMAHA och köpa EXC.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Klubb? Tänkt att köra supermotard på gata och slingriga vägar med yz 125. Är inte så seriös att jag vill börja på klubb å sånt.
Id**t. Ännu en som inte tänker alls och skiter i att vi andra blir lidande.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Tror han är på fel forum. Mopperetards.se är väl mer rätt väg att gå! Tjohej.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Klubb? Tänkt att köra supermotard på gata och slingriga vägar med yz 125. Är inte så seriös att jag vill börja på klubb å sånt.
Det där var det dummaste jag läst idag. Sitt ner och skäms därefter gör om och gör rätt.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top