Hojbrist

fattaliano

gasar tills det rasar
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
R1
fan det är ju brist på motorcyklar... är ute efter en vettig retta eller gixxer 1000 av års mod 01 typ.. helt sjukt finns knappt några å dom som finns är det ju sjuka överpriser på... börjar tröttna på dethär!!! :argpådato :huvet

fattaliano skrev:
2088705 fan det är ju brist på motorcyklar... är ute efter en vettig retta eller gixxer 1000 av års mod 01 typ.. helt sjukt finns knappt några å dom som finns är det ju sjuka överpriser på... börjar tröttna på dethär!!! :argpådato :huvet

Definera sjuka överpriser.

/F

Kanske beror på att alla vill ha äldre med trafikförsäkring ??? Beggat marknad bara höjs verkar det som =(

Talade m en idag som letar XJ 900. Han menar att det är omöjligt att pruta hos handlare, d verkar vara riv efter hojar ung som du säger

Jag blir tokig jag med!! Finns inget vettigt på marknaden... Knappt en enda blå R1a, kring 00/01 t ex. Några få gixxers, överpriser. Likaså cbr, vad lider alla av. Tror dom själva att dom kommer få över 50 lax för sin gamla sketna 96a som rullat 4000 mil ++

Inte ens för att jag e intr, men söker på bågar från 50 lax å uppåt, men ser bara skit :huvet

Rikkard skrev:
2088878 Blir varan såld så är det inte överpris! :fakta
Dom ligger kvar länge... Undrar vad priserna landar på efter allt prut. Jag sålde min 929a för 50, en 01a med massa lull - förra året. Det tycker jag va lagom. Varför ska man få mer för en som gått 3 gånger längre och som dessutom ser ut som stryk i jämförelse :va

IronMike skrev:
2088879 Dom ligger kvar länge... Undrar vad priserna landar på efter allt prut. Jag sålde min 929a för 50, en 01a med massa lull - förra året. Det tycker jag va lagom. Varför ska man få mer för en som gått 3 gånger längre och som dessutom ser ut som stryk i jämförelse :va

Jo men det finns ju folk till allt. Och många som säljer är snåla och vill få ut det som dem LAGT UT på hojen/bilen. Helt sjukt, en del fattar inte att det kostar att ha fordon.

Rikkard skrev:
2088883 Jo men det finns ju folk till allt. Och många som säljer är snåla och vill få ut det som dem LAGT UT på hojen/bilen. Helt sjukt, en del fattar inte att det kostar att ha fordon.
Hojåkare verkar vara ett snåålt släkte. Värre än bil-ägare. Här ska varenda en köpa asbilligt men sälja till överdrivna priser.. Helre sälja snabbt å smärtfritt, än att sätta ut för högt pris å ta emot en massa skambud.

Finns någon lustig shomme här på sporthoj som ska ha över 80 lax för en gixxer 750 .. när likvärdiga utannonseras för mellan 55-65. Jag lackar när jag ser sånt, vad tror folk om mig som köpare, att jag e puckad å inte kan jämföra flera annonser :va

Men värsta gruppen är nog "cbr ägare"... där är i princip alla övervärderade.

haha... exakt vad jag tänker... vad tror folk?.. sen tycker jag ifs. att det finns ovanligt lite hojjar ute överhuvudtaget. hittar inte en enda vettig retta i hela stockholm och ingen i sverige för ett vettigt pris.. fattar inte va som hänt å killen me gixxer 750in... ja man börjar ju undra lite.. funderar nästan på å bojkotta begagnatmarknaden å köpa en ny även om jag inte har råd :3freak

fattaliano skrev:
2088901 haha... exakt vad jag tänker... vad tror folk?.. sen tycker jag ifs. att det finns ovanligt lite hojjar ute överhuvudtaget. hittar inte en enda vettig retta i hela stockholm och ingen i sverige för ett vettigt pris.. fattar inte va som hänt å killen me gixxer 750in... ja man börjar ju undra lite.. funderar nästan på å bojkotta begagnatmarknaden å köpa en ny även om jag inte har råd :3freak

finns många trådar i ämnet

-importera
-köp ny
-skit i att köpa
-eller så slänger du bara upp de
-pruta som ett djur

fattaliano skrev:
2088705 fan det är ju brist på motorcyklar... är ute efter en vettig retta eller gixxer 1000 av års mod 01 typ.. helt sjukt finns knappt några å dom som finns är det ju sjuka överpriser på... börjar tröttna på dethär!!! :argpådato :huvet

Ska du ha som du skriver en vettig Retta / Gixxer så får du väl vara beredd att betala för varan.
Annars får du väl köpa en rörhög att lappa ihop eller så finns ju alltid handlarens erbjudande om att köpa nytt. :tummenupp

Nu är det iofs sämsta perioden för en köpare av beggat, och då blir det glest i hyllan samt dyrt. Men jag håller med, det känns i många fall som dom dragit till lite väl mycket...

fattaliano skrev:

Priser på allting i världen styrs alltid av tillgång efterfrågan..

Kan ju vara väldigt hög efterfrågan som inte motsvarar tillgången alls, priserna blir direkt, sky-rockets..

abethebabe skrev:
2088923 jag mailade den tjommen som ville ha 81K och han påståd att den var såld! jo det e möjligt men han vägrade och säga hur mkt han fick! kan tippa på att han fick gå ner en sådär 20K.
Varför skulle han berätta för dej vad den affären slutade på? Är du inblandad i dealen?

IronMike skrev:
2088879 Dom ligger kvar länge... Undrar vad priserna landar på efter allt prut. :va

Du har fel, iaf när det gäller R1:orna på blocket. De jag varit med och jagat på har gått för runt 55 och det har inte tagit många dagar, i vissa fall timmar innan de är sålda.
Bara att gilla läget eller ge fan i det, marknaden styr priset inte din plånbok... :)

De verkar vara så att när man vill bli av med en hoj, så är det tunnt med köpare (utom de som vill pruta ner till oförskämt låga priser, men ibland t.o.m. ont om köpare överhuvudtaget) och sedan när man ska ha tag på en ny båge, så är det tvärt om - nästan inga alls till salu och bara till överpriser.

Så det gäller att inte ha bråttom, utan att kunna vänta in rätt tillfälle. Jag fick två hojar sålda förra sommaren efter lång tid ute på annons (en rs250 och en trx850). Ingen av dem till utsatt pris, men i alla fall till vad som är vettigt att betala och att få (som köpare resp säljare betraktat). Hade tur som sjutton att sedan på en knapp vecka få tag i en R1 i bra skick och till ett bra pris. Jag kollade många annonser, men rätt årsmodell och färg m.m. fanns det bara tre stycken av och två av dem låg i alla fall 10-15 tusen högre än vad jag siktat in mig på (slutade med att jag gav 52 tusen för den jag har nu).

Helt klart är i alla fall att man inte får många tusenlappar för extra arbete och detaljer som man lagt ner jobb på. Bättre att i möjligaste mån plocka av det och återställa hojen i originalskick och sälja tillbehören separat (som säljare). Som köpare är det dock lönsamt att leta efter extrautrustade hojar - sådana som länge varit ute på annons och gått ner i pris.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025