Hojbesiktning!?

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
Hej!

I mina papper står det att min hoj ska besiktigas innan maj 2007.
Förra våren reggade jag den som mellanklasshoj 25 KW i Uddevalla (Stenungsund har slutat regbesiktiga hojar tydligen).
Nu fyllde jag 21 i höstas och har fått mitt tunga kort och får således ej ha en mellanreggad hoj. Kommer det få någon påföljd att jag ej ännu har reggat om hojen? Jag har inte kört med den sen jag fyllde 21 förra året och brydde mig då inte om att åka och regga om den för 600:- och bara ha den ståendes över vintern.
Nu när jag ska besiktiga vore det ju bra om jag kunde regbesiktiga om den till full effekt samtidigt som jag besiktigar den.
Är det någon som har hamnat i en liknande situation? Jag tror knappast att man får rabatterat pris eller så men det vore bra om man kunde göra allt på en gång, dom kollar ju ändå bara ramnumret när dom regbesiktigar.
Jag frågar här innan jag ringer bilprovningen och sitter i telefonkö i 30 minuter, dom vet ju ändå knappt hur det funkar med regbesiktning.

Tacksam för svar!

MVH Bobby

Hej!

Förra våren reggade jag den som mellanklasshoj 25 KW i Uddevalla (Stenungsund har slutat regbesiktiga hojar tydligen).
Nu fyllde jag 21 i höstas och har fått mitt tunga kort och får således ej ha en mellanreggad hoj. Kommer det få någon påföljd att jag ej ännu har reggat om hojen? Jag har inte kört med den sen jag fyllde 21 förra året och brydde mig då inte om att åka och regga om den för 600:- och bara ha den ståendes över vintern.
Nu när jag ska besiktiga vore det ju bra om jag kunde regbesiktiga om den till full effekt samtidigt som jag besiktigar den.
Är det någon som har hamnat i en liknande situation? Jag tror knappast att man får rabatterat pris eller så men det vore bra om man kunde göra allt på en gång, dom kollar ju ändå bara ramnumret när dom regbesiktigar.
Jag frågar här innan jag ringer bilprovningen och sitter i telefonkö i 30 minuter, dom vet ju ändå knappt hur det funkar med regbesiktning.

Tacksam för svar!

MVH Bobby

Varför skulle du inte få ha en hoj reggad på 25kw när du har tungt kort?

Varför skulle du inte få ha en hoj reggad på 25kw när du har tungt kort?

Jag har Bilsport & MC's specialförsäkring som dom kallar det. Den gäller för dig som är 18-21 år och när du har fyllt 21 ska du kontakta Bilsport & MC. Jag tror att det är för att man ska då regga om den till en fulleffekts hoj igen. Jag är inte säker men jag har hört att du inte får ha en mellanklassad hoj ståendes på dig själv när du har tungt kort, är väl för att minska försäkringsbedrägeri där folk reggar mellan men kör tungt ändå, upplys mig gärna!

Bobby

Låter som lite förväxlade information.

Att du ine får ha en STRYPT hoj på dig är kanske sant, men inte Mellan klassad hoj.

Strypt och mellanklass hoj är inte samma sak.
Fast, många mellan klassade hojar är strypta hojar. Viss skillnad.

Byt bolag annars om du inte vill tabort strypnignen

Hej!

Tacksam för svar!

MVH Bobby

du kan regga o bes samtidigt.. se till o beställ så bara..

Låter som lite förväxlade information.

Att du ine får ha en STRYPT hoj på dig är kanske sant, men inte Mellan klassad hoj.

Strypt och mellanklass hoj är inte samma sak.
Fast, många mellan klassade hojar är strypta hojar. Viss skillnad.

Byt bolag annars om du inte vill tabort strypnignen

Ok, bra att du styrde upp mig. Nej jag vill regga om den nu till full effekt, det är inte det att jag inte vill ta bort strypningen. Jag bara undrade om Bilsport & MC kanske får för sig att jag ska betala dom retroaktivt pga att jag har fått mitt tunga kort och jag inte har reggat om hojen, jag fick för mig det bara. Och min hoj har jag strypt för att den ska hamna i kategorin mellanklass, att det finns hojar som redan ligger i mellanklasskategorin pga deras effekt det visste jag.

Tack för hjälpen!

MVH
Bobby

Ok, bra att du styrde upp mig. Nej jag vill regga om den nu till full effekt, det är inte det att jag inte vill ta bort strypningen. Jag bara undrade om Bilsport & MC kanske får för sig att jag ska betala dom retroaktivt pga att jag har fått mitt tunga kort och jag inte har reggat om hojen, jag fick för mig det bara. Och min hoj har jag strypt för att den ska hamna i kategorin mellanklass, att det finns hojar som redan ligger i mellanklasskategorin pga deras effekt det visste jag.

Tack för hjälpen!

MVH
Bobby

Eftersom du har tungt kort nu kommer alla försäkringsbolag automatiskt att försäkra dig på full effekt, även om det står att den är strypt, även bilsport & mc. Ingen litar på oss att vi har en strypt hoj när vi har tungt kort...

Eftersom du har tungt kort nu kommer alla försäkringsbolag automatiskt att försäkra dig på full effekt, även om det står att den är strypt, även bilsport & mc. Ingen litar på oss att vi har en strypt hoj när vi har tungt kort...

Ok, hrmm för när jag fick min senaste försäkringspremie så var det fortfarande samma summa, så den har dom inte ändrat. När jag ville försäkra den som mellanklass innan jag hade strypt den gick det inte givetvis, är det inte samma sak tvärtom då? Eller är dom så smidiga så dom smygändrar premien innan man har hunnit regga om den?

du kan regga o bes samtidigt.. se till o beställ så bara..

adelles riktigt! bara ring å boka reg bes så ber du om att få göra din kontroll bes samtidigt,

jag gjorde precis så nu när jag ringde å bokade reg bes för min ombyggda 244 (cab) och då frågade hon tilloch med om jag ville kontrollbes samtidigt!

Ok, hrmm för när jag fick min senaste försäkringspremie så var det fortfarande samma summa, så den har dom inte ändrat. När jag ville försäkra den som mellanklass innan jag hade strypt den gick det inte givetvis, är det inte samma sak tvärtom då? Eller är dom så smidiga så dom smygändrar premien innan man har hunnit regga om den?

Dom kommer säkert på det när du ska förnya premien med tungt kort. Tycker bara att det är slöseri med pengar att regga om den, lägg det på däck eller soppa istället!!!!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back