Hojar ni ägt och ångrar ni sålde?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Kan då och då sakna de motarder man ägt. Men så har jag insett att man måste ha både en sh och en motard i garaget för att egentligen va riktigt nöjd :gnissla
 

sportbike

Guest
Saknar flera, bland annat mina RD 350:s, den första GSX 1100:an, den första GSXR 750:n och kanske Honda VFR 750:n, alla nydanande på sin tid.
Sen saknar jag ett par tjänstehojar, GSX 1400:an, vilket härligt vrid i denna buss, och Hayabusan, den första årsmodellen.

Men (Tony Irving).....det finns bara en enda hoj jag förbannar mig själv att jag sålde:
Suzuki RG 500, faan vad jag har ångrat mig länge nu :gråta
 

damv

OjOj va de svängeer
Gick med
5 Oct 2004
Ort
stockholm
Hoj
Yamaha R1 50th
2 rakt

Det är tvåtaktarna jag saknar, inte för att dom var bättre, nej när jag får tillfälle att prova någon, så är det nog nostalgin snarare än en fungerande och hanterlig mc som möter mig.
Min RD350, 1985 500 mil såldes när jag skulle bli ansvarstagande far.
Min finfina NS400R som jag trodde jag skulle ha hela livet gick till Norge, snygg men 3an hoppade och RD, RG ,gsxr visslade förbi.
RD500an uttagen 1987 hade jag i 5 år innan jag gav upp, strul strul 2 nya motorer och en del härliga mil.
Det känns som en perfekt dröm med en modern 4takts sporthoj jämfört med gammel cyklarna, men det skulle vara fint att ha dom i garaget nyservade och fina,
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
xr600,an så jag köpte ju en ny nyligen.
perfekt komb av billig stabil o busig :tummenupp
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har ju haft flera exemplar av samma modell, men hade nog velat ha kvar en R1-98, en Fireblade-97, en CBR600F-91, en RGV250-92, en Aprilia RS250-98 och en GSX-R750-96. Jag saknar inte min YZF750R-94 så jättemycket, men lite.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hade jag haft Ekonomi för det så skulle jag gärna haft kvar Ktm 990 Superduke R samt Ducati Hypermotard 1100 Evo-Sp Fina hojar med mkt karaktär och Körglädje !!
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Min CB750 (820) med yoshikammar, dubbla weber och stenhård muscle machine tank/sadel...fan då var man odödlig
och ägde hela världen :D
 

R1-T

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
FAGERSTA
Hoj
BMW R nine T/5 2020
R 100 rs

BMW R 100rs 83 med jubileums lack.Lack till läg 400kr:tummenupp
Blixt Gordon kåpan var långt före sin tid.
Den skulle jag vilja ha kvar i garget:tummenupp
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Sen jag gick och införskaffade en Superduke är det som om alla tidigare hojar och känslorna för dom tynat bort i tomma intet. :rofl

Förlåt, men jag kunde inte låta bli. :krama
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Saknar min Compact med 60 cc o överliggande ljuddämpare med brännsår på vaden som följd.
 

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Skurup
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Min TDR 250. Gick som ett skott. 50 sålda ex i Sverige -88. Enda året dom såldes här. Släppte den för 10 000 kr. Fy fan vad jag ångrar mig nu:huvet
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Min Cagiva Mito var väl den hojen man saknar mest. Första hojen, skitsnygg och dessutom lite vässad.

Alla andra har väl varit en i mängden. Första hojen någonsin känslan klår man aldrig... :(
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Saknar framförallt min Harley storsida från -47. Och ibland även strut-choppern från -74..... Och min knöl från -36. Och pannan från -48. Men Fatboy:en från -01 saknar jag INTE!! :rolleyes:
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top