hojar med upplagt blås under sadeln

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
var gör ni av plåten?

orginal mojängen på såväl cbr 600 rr såsom 916 är groteskt fula ... hur kan man rensa upp där bak? köra utan plåt eller trycka den längre in? hur varmt blir blåset?

enligt vad jag hört så är det samma bötes belopp om man saknar plåt eller har den felplacerad. kan detta stämma?

när vi ändå är igång ang. skylten, någon som vet vad beloppet ligger på när man kör med mini.skylt?
Jag har oxå funderingar på att bygga om hojen under vintern....har tänt på det i några år nu...

bivven skrev:
Jag har oxå funderingar på att bygga om hojen under vintern....har tänt på det i några år nu...

Jag personligen tycker det är lite små groteskt att tända på att bygga om hojen :kocko :kocko

samma belopp oavsett utan plåt, felaktig placering eller ej godkänd skylt, och det är bara vägverkets skylt som är godkänd. Men man kan slippa undan lättare om man har en miniskylt istället för ingen alls.

bivven skrev:
när vi ändå är igång ang. skylten, någon som vet vad beloppet ligger på när man kör med mini.skylt?

tror man får 400:- för att man kör utan skylt ! (miniskylt = ingen skylt... men inte lika solklart att man blir stoppad...)

Webspy skrev:
tror man får 400:- för att man kör utan skylt ! (miniskylt = ingen skylt... men inte lika solklart att man blir stoppad...)

med tanke på hur många poliser det finns här så kommer jag nog köra utan skylt. har haft bil kort i 7 år nu och kör mycket i tjänsten och jag har aldrig blivit stoppad. kan inte ens minnas att jag haft en polis bakom mig ...

brinckis skrev:
med tanke på hur många poliser det finns här så kommer jag nog köra utan skylt. har haft bil kort i 7 år nu och kör mycket i tjänsten och jag har aldrig blivit stoppad. kan inte ens minnas att jag haft en polis bakom mig ...
Personligen tycker jag att de flesta miniskyltar ser för jävliga ut. Proportionerna på hela bakdelen blir liksom fel, IMHO.

Webspy skrev:

Så om man skruvar av skylten och blir stoppad en gång om dagen så har man tjänat in 12000kr på en månad? Klart lönande det ska jag göra!

Nämen seriöst, varför ska man köra med miniskylt för, man får ju bara snutnojja helt i onödan och inte ser det bättre ut heller.

Rigge skrev:
Så om man skruvar av skylten och blir stoppad en gång om dagen så har man tjänat in 12000kr på en månad? Klart lönande det ska jag göra!

Nämen seriöst, varför ska man köra med miniskylt för, man får ju bara snutnojja helt i onödan och inte ser det bättre ut heller.

men du har ju blåset längs sidan ... hur fult är det inte med en skylt under blåset? snyggare utan tycker jag iallafall

brinckis skrev:
men du har ju blåset längs sidan ... hur fult är det inte med en skylt under blåset? snyggare utan tycker jag iallafall

Jo klart det är fult men ser det bättre ut med en miniskylt då? Lägg skylten i kutsen så åker du dit för felplacering, inte att den saknas (har jag hört gör det på egen risk)

äh.. vafan köp inbyggda- eller miniblinkers o kör in plåten i den dunklaste vrå du kan hitta på hojjen..!

Eller så kan du ta o tejpa den på ryggen!?! du kanske slipper böterna för att du ser ut som en idiot?

Last edited:
Rigge skrev:
Jo klart det är fult men ser det bättre ut med en miniskylt då? Lägg skylten i kutsen så åker du dit för felplacering, inte att den saknas (har jag hört gör det på egen risk)
men blir där inte varmt med tanke på att blåset ligger där

brinckis skrev:
men blir där inte varmt med tanke på att blåset ligger där

Lägg den vart du vill då, Tejpa på insidan av kåpan eller vad som helst men ha den med dig. Polarn har en 600RR och det får nog inte plats mer än en regskylt under kutsen på den, men det är rejäla värmeplåtar så inte tror jag den smälter. :va

På min 1100S bockade jag en plåtbit och bultade fast i en fastsvetsad platta på undersidan av ljuddämparna. Skitsnyggt och inte olagligt. :)

..förutom skyltbelysningens frånvaro.. :rolleyes:

Plåtniklas skrev:
På min 1100S bockade jag en plåtbit och bultade fast i en fastsvetsad platta på undersidan av ljuddämparna. Skitsnyggt och inte olagligt. :)

..förutom skyltbelysningens frånvaro.. :rolleyes:
bild?

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna