Hojar från tyskland

FUBAR skrev:
Fan vad bra. Nu ska jag kolla lite om det går att få en ny ktm 660 lite billigare då. Thx for the tip :tummenupp

Fundera dock en gång extra, skatteverket samkör numera register och det kan ta ca två år innan skattefusket eventuellt upptäcks. Då påförs du 25% moms samt 20% i straff för att du försökte blåsa staten på pengar.

Känner en kille som hamnat i en knepig situation. Han köpte en bil i Tyskland där handlaren drog av 16% sedan struntade han i skatten i Sverige. Nu, efter sa ett år, har handlaren i Tyskland åkt på en skattekontroll och det var fel i alla papper. Så nu måste den svenska killen betala 16% moms i Tyskland (vet inte varför) + 25% moms i Sverige + 20% i straff, detta på en summa av 300 000:-, klart jobbig situation och inte direkt vad han väntat sig.

Sedan kan man bli förundrad över dubbelmoralen där det flesta tycker att det är fel med t.ex. skenförsäkringar men vissa tycker att det är helt ok att blåsa staten, oss andra, på en massa pengar, staten måste naturligtvis ha pengar till sina utgifter och det får vi andra snällt betala…

SirCastic skrev:
Fundera dock en gång extra, skatteverket samkör numera register och det kan ta ca två år innan skattefusket eventuellt upptäcks. Då påförs du 25% moms samt 20% i straff för att du försökte blåsa staten på pengar.

Nu spelar det ingen roll längre för jag köpte en annan hoj, sen ang att jag skulle undanhålla mina pengar från staten skulle jag bara se som en bonus :)

FUBAR skrev:
Nu spelar det ingen roll längre för jag köpte en annan hoj, sen ang att jag skulle undanhålla mina pengar från staten skulle jag bara se som en bonus :)

Kul med hojen :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!