Hojar for storvuxna?? 600 eller 750+

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
BMW 1100 GS / Suzuki 750 gs -77
Jag borjar mot battre vetande fundera pa att uppgradera min hoj sen en polare talade om priserna har nere (Italien 30-50% billigare :tummenupp )

Har fundering pa nagon rolig liten bus hoj, ex hornet 600 eller monster 600, men har hort att dylika hojar ofta ar lite sma och aven lite klena for man med fullvuxen fysionomi (185 o 85 kg, hard pa ratt stallen). Stammer detta eller ar det bara nagot som kubik-fetischister pastar for att motivera sin uberstora mc? Eller bor jag titta pa storre grejer?

Nagra andra tips pa roliga, lattkorda hojar, behover ej vara fartmonster men garna roliga i kurvorna.

Kajan skrev:
2156213 Jag borjar mot battre vetande fundera pa att uppgradera min hoj sen en polare talade om priserna har nere (Italien 30-50% billigare :tummenupp )

Har fundering pa nagon rolig liten bus hoj, ex hornet 600 eller monster 600, men har hort att dylika hojar ofta ar lite sma och aven lite klena for man med fullvuxen fysionomi (185 o 85 kg, hard pa ratt stallen). Stammer detta eller ar det bara nagot som kubik-fetischister pastar for att motivera sin uberstora mc? Eller bor jag titta pa storre grejer?

Nagra andra tips pa roliga, lattkorda hojar, behover ej vara fartmonster men garna roliga i kurvorna.

har själv en Suzuki Bandit 600 N -99.. helt underbar.. väger ca 80 kilo och är 185cm lång.. inte ett dugg att klaga på... går som en klocka =)

Nille skrev:
2156226 har själv en Suzuki Bandit 600 N -99.. helt underbar.. väger ca 80 kilo och är 185cm lång.. inte ett dugg att klaga på... går som en klocka =)

Tackar tackar! :tummenupp Bra att veta.

Jag tyckte iaf att polaren såg lite löjlig ut när han provkörde min Monster. Han är 1.85 typ.

Monster är gjord för Italienska snubbar, med taxkorta ben och längre armar. Samma "problem" som med lite äldre Alfa Romeo.

Ska nog inte vara över 1.80 iaf, små skillnader visst, men det är ju en vanlig tjejhoj tyvärr.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph