Hoj tips...

--=BRYD=--

--=Slanga Moppe=--
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Er-6n -08 Fighter edition
Har lite funderingar på att kanske skaffa mig en Ducati Monster, men har ingen som helst erfarenhet av denna hoj... någon här som har erfarenhet av denna? är även lite sugen på Triumph Daytona 955i någon som kanske vet något om den? :tummenupp

Har åkt på en sådan för några år sedan...
Trevlig hoj...Kanske lite klen effekt mässigt i min värld.
Men du åkte väl en 600 innan så!

Den är ingen höjdare att åka bakpå!

Kul motor karaktär med bra botten.
Et jävla rassel i motorn från kopplingen...Endast vid tomgång...

Ducati ljud! Behöver jag säga mer?

hur går en monster om man jämför med en gsxr600 -97, funderar på en monster 750 men man kanske ska försöka sattsa på en 900 istället...

--=BRYD=-- skrev:
hur går en monster om man jämför med en gsxr600 -97, funderar på en monster 750 men man kanske ska försöka sattsa på en 900 istället...

Jag är nybliven och lycklig ägare av en Monster 750.. Att köra tvin är kalaskul om man inte bara jagar toppfart vill säga...
Monsterfamiljen består ju inte av några toksnabba hojar utan har toppfarter kring 200strecket..

Innan hade jag en Honda hornet 600 -98 som jag skulle kunna gissa är snarlik Gsxr 600 -97 (mer lika än monster - gsxr iaf!).. Och att jämnföra en radfyra med en tvin kan egentligen inte göras.
Det jag känner nu är "halva farten, dubbla nöjet". Jag är glad att jag bytte bort toppeffekt mot bottendrag och mysigt muller.
Det händer när jag glider ut på motorvägen att jag saknar Hondan varvvilliga fyra med en massa pulver kvar när farterna ökade men samtidigt är jag glad all övrig tid åt mitt monster som skänker glädje på de låga farterna....

Du får helt enkelt bestämma dig för hur du vill köra och vad du vill få ut av din hoj för att kunna välja..

En sak som jag faktiskt gillar med monster är försäkringspremien. Istället för att pröjsa 19000:- för halvförsäkring på hondan betalar jag nu 12900 hel/hel på monstret..

--=BRYD=-- skrev:

Jag hade en Monster 750 tills för tre veckor sen.
Tycker att den pinnade på bra (67 bakhjulshästar orginal)

Iofs så testkörde jag en polares 900:a och det var ju klart bättre drag i den.

Fast det är ju en viss försäkringspremie skillnad
Men ge dig ut och testa

BTW Ducatiljud som någon nämde :rock :ar

korvgubbe skrev:
Jag är nybliven och lycklig ägare av en Monster 750.. Att köra tvin är kalaskul om man inte bara jagar toppfart vill säga...
Monsterfamiljen består ju inte av några toksnabba hojar utan har toppfarter kring 200strecket..

Kul att se att du e nöjd med gumman :tummenupp

Hoppas du tar hand om henne väl... or else :fakta

Lartes skrev:
Kul att se att du e nöjd med gumman :tummenupp

Hoppas du tar hand om henne väl... or else :fakta

Vårdar henne ömt!

...hur går det själv? Lever du fortfarande själv eller har du skaffat någon ny skönhet?

Vet inte hur din budget ser ut men jag skulle satsa på 900:an eller allra helst den nyare Monster 1000. Kalaskul maskin när det svänger.

korvgubbe skrev:
Vårdar henne ömt!

...hur går det själv? Lever du fortfarande själv eller har du skaffat någon ny skönhet?

Jag letar...
Men polaren har ju just köpt en till hoj... så han har två.
Vilken otur :D

Lartesmannen
nu verkar det som du syftar på mig ..
du e välkommen att låna min lc4 om du vill asså, kom över och hämta bara :D

Ramen står i täby, motorn i kungsängen och vissa delar av motorn står nog hos lelles, så dete bara att montera ihop..

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back