Hoj-tips!

-Rosen- skrev:
"alla" 125:or är på 15hp när de säljs. sen kan du ju strypa av dem. kom bara ihåg att det är olagligt.

Inte hondas. Dem ligger på 11-12 hk förutom varaderon.



Om din budget ligger på 25000 hur kan du då köpa en cbr för 30000 :va

Har du räknat med att kläder och försäkring kostar minst 5000. Då är det skit eller beg.

Jag skulle köpt en sporthoj typ nsr om ja va du. 2-t. inte 4-t för du kommer tröttna på 3 dar!
 
prulle skrev:
Va ju någon som satte på det trimmet bara för att konstatera att den gjorde 140 och inte direkt axxa bra ..
Varför ändrar du mitt citat? :gnissla
Föredrar du 2-takt på 1255:or? elle? :hihi
 
Alla 125:or är inte på 15hp, CBR:en har 13,3HP/9,9KW, RS:en har 15HP/10,9KW :hihi

Det som är pinsamt för CBR:en är att den inte är strypt, det finns inga strypningar på den. Den är byggd så, för att trimma den måste man byta till störe cylinder (mer olagligt en att bara plugga ur en Rs, för här är det ett annat kupik tal !), annat blås och annan förgasare. Låte mkt onödigt klabb eller mek att lägga ut pengar på, i stället för att lägga till dom pengarna och köpa en RS i stället som gör 170-180 knyck genom att bara koppla ihop två sladdar, ta bort trottel stoppet och sen byta munstycken som kostar ca 40kr stycket !

Edit: Rs:en drar fortfarande CBR:en även ifall ni har eran 160cc!
 
Ehh, ok.
Vad är det för turbo :va

Tror fortfarande Rs:en dra Cbr:en :fatta!
 
Tror på det när jag ser det :3freak

Skicka en länk på den, hur många Hp får du med annan cylinder och turbo då ?
 
Men varför skall du ta mig seriöst för?
Men det finns faktiskt, snackades mycket om det i turbo/dragracing forumet för ett bra tag sedan. Det är en turbo fast liten. klara hk upp till 70, vilket jag tvivlar på att man får ur en 125:a men ändå. det ger nog en hel del.
 
Lundgren skrev:
Miniturbo. Dyrt men effektivt


turbo på en 1cylindrgi 4-takt funkar inte så bra, eftersom att den kommer bara stöstar med avgaser, inte som i en radfyra som det kommer avgaser hela tiden
 
fast_aprilia_rs skrev:
Alla 125:or är inte på 15hp, CBR:en har 13,3HP/9,9KW, RS:en har 15HP/10,9KW :hihi

Det som är pinsamt för CBR:en är att den inte är strypt, det finns inga strypningar på den. Den är byggd så, för att trimma den måste man byta till störe cylinder (mer olagligt en att bara plugga ur en Rs, för här är det ett annat kupik tal !), annat blås och annan förgasare. Låte mkt onödigt klabb eller mek att lägga ut pengar på, i stället för att lägga till dom pengarna och köpa en RS i stället som gör 170-180 knyck genom att bara koppla ihop två sladdar, ta bort trottel stoppet och sen byta munstycken som kostar ca 40kr stycket !

Edit: Rs:en drar fortfarande CBR:en även ifall ni har eran 160cc!


Det blir knappast MER olagligt för att du sätter på en 160cc cylle.

Max 125cc och 11kw.
Överskrider du det kör du olagligt, that's it.

fast_aprilia_rs skrev:
Sen kan du sätta på annat avgassystem så du får bättre axx och störe förgasare för både bättre axx och top !!

Lovar dom går grymt bra. 32-34 Hp hade jag för mig :rofl


Edit: Köp inte CBR, 4taktare och bara skit när det gäller 1255:or :huvet
Ta inte illa upp alla CBR 125 ägare, men nu får ju erkänna, dåm går ju inte så super bra direkt, topfart på dom ca 120-130 och inget specielt bra axx.

Aprilian dra ju ca 170km/h med riktigt bra axx till 150-160km/h efter det blir den lite seg.

Lite filmer från olika Aprilia rs:or :hihi

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1925859#1925859


Aprilia RS 94-
Fakta:
Hastighet: Enligt hastighetsmätaren ca: 170-180km/h
hk: 34
Antal Växlar: 6
Förgasare: 28mm (på Svensksålda)
Original Drev: 17 x 40
0-402m: 14,2sek (gäller för nya modellen 99-03 helt Ostrypt 34hk)
Pris ca: 20000 - 30000kr


Källa
 
Ser ingen anledning till att inte köpa en RS eller varför inte Mito om man kan få tag i det? Däremot ser jag flera stora anledningar till att inte köpa CBR 125, bl.a. hastigheten (myter om att en rå-trimmad moppe kan spöa dom), utséendet, hur pass extremt liten den är..
Hade aldrig köpt en CBR, men det är kanske bara jag? (inget fel på 4t annars, om man nu är regel-pedant)
 
raZorsharp skrev:
Ser ingen anledning till att inte köpa en RS eller varför inte Mito om man kan få tag i det? Däremot ser jag flera stora anledningar till att inte köpa CBR 125, bl.a. hastigheten (myter om att en rå-trimmad moppe kan spöa dom), utséendet, hur pass extremt liten den är..
Hade aldrig köpt en CBR, men det är kanske bara jag? (inget fel på 4t annars, om man nu är regel-pedant)

Om dom har samma "motor" (Tror det är en apa som sitter i en låda och snurar en axel) som xl125r så ska en trimmad moppe om annars är det bara hem och gör om gör rätt. Sen kan jag inte säga något om storlek efter som jag är 190 så tycker jag alla sporthojar jag suttit på har varit små (rd, gammla nsr, cbr, tzr) Men den avgjort minst av dom iaf. Och ful som stryck i verkligheten.
 
Tack för alla svar!
Min personliga åsikt är att en NSR är snyggare än tex Mito eller Rs..
Det är den som ligger högst upp på listan nu.
Angående att vråltrimma en CBR med 160cc bore kit och var det var så blir det nog lite för dyrt.

Kom gärna med flera tips på olika hojar!
 
Yostakka skrev:
Tack för alla svar!
Min personliga åsikt är att en NSR är snyggare än tex Mito eller Rs..
Det är den som ligger högst upp på listan nu.
Angående att vråltrimma en CBR med 160cc bore kit och var det var så blir det nog lite för dyrt.

Kom gärna med flera tips på olika hojar!



köp min rd för 20000 så bjuder jag på frakten
 

Bifogat

  • P1160351.JPG
    P1160351.JPG
    113.6 KB · Visningar: 170
haha lite överpris.
 
själv klart ska du ha en Rs. Klockren och hur snygg som helst!!!
du kan ju få tag i 1 jävligt fin för 25 papp ...
nsr håller ja inte med om att den är snyggast, har sett 1 som är skit najs och var ombyggd men iofs .. den va riktigt läcker !!!! :gnissla


lycka till !!!!! :tummenupp
 
-Rosen- skrev:
"alla" 125:or är på 15hp när de säljs. sen kan du ju strypa av dem. kom bara ihåg att det är olagligt.

han kan inte komma ihåg nått som inte stämmer ju?

Stryp av den bara, fast se till att inte visa dig på gatan med den för då är det olagligt :)

för övrigt det där snacket om mini turbo så finns ju denna, iofs twostroker men ändå, liten turbo

http://video.google.com/videoplay?docid=2683135400295297703&q=turbo
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top