Hoj tips! är lång

morén

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2009
Hoj
zx9r 1995
tja det är så att jag köpa mig en mc nu nån som kan ge mig tips på nån mc som är go, tänk på att jag är 195 lång, spelar inge roll vad är för typ av hoj vet inte riktigt vad jag vill ha än så!

Yamaha XJR1300
Suzuki GSX1400
Kawasaki ZRX1200
Honda CB1300SA

Honda CB1300SA i röd/vit är sjukt läcker om man gillar lite retrofeeling på hojen.

Där har du några hojar som tar fullvuxna utan problem, sen kanske dom inte är ballast på fiket. Å andra sidan så är dom billiga att försäkra.

Men 195 är ju inte speciellt långt, åk ut till handlarna och provsitt, kolla vad som verkar passa dig.

Jag är själv 198 cm över havet och en halvmeter över lagen i strumplästen, min första hoj var en Honda GL500 Silver wing och på den satt jag som en gud! Hade en RF900 och den var också skön att köra på tillika min Thunderace jag har nu!

Jag kan gissa mig till att Sprint ST är ett bra val också av vad jag hört.... åste spara lite mer pengar bara...

En KTM 990 SM, dom får man plats på! Första hojen jag slipper vika ihop mig på iaf ;)

Och kom ihåg att köpa en SM, inte SMR! Viktigt!! nyah nyah :D

Är själv 195 cm och är inne på min fjärde cykel och alla har jag suttit som en kung på!!!

Suzuki Bandit 1200s -01 = Kul motor, sämre chassi.
Bmw R1200GS -05 = Komfort samt kul på grus, bra på allt.
Ktm 950 Smr -07 = Roligaste hoj som finns, ångrar jag sålde den.
Honda Cb 1300f -04 = Härligt drag, snyggaste retrobiken :)

Är 2 meter lång och sitter utmärkt på min Kawasaki Versys med den höga tillbehörssadeln.

om du kan tänka dig att bli 2cm kortare så kan du ha en gsxr 1000 07-08 eller en R1 04-08.

tack för tipsen, jag hade tänkt mig att lägga 25-30 på en hoj att övningsköra på, känns dumt att lägga mer när jag kommer köra sönder den!

Äldre GSX eller en XJR1200 från 90-talet kan varmt rekommenderas i den prisklassen.

Först tänkte jag Hypermotard sedan såg jag ditt andra inlägg. 20-30k är inte mycket. Då rekomenderar jag en Yamaha TDM850!

cbr1000f skulle nog passa dig som handsken! Jag är 193 och satt kanon på den! Men struntade i budget och tog en Blackbird istället! :)

Är 190+, och sitter jäla bra på ZX9-R (första gen), har tom plats att bli längre. 12:an och blackbird osv. brukar väl annars vara bra för större personer, kanske inte vidare nybörjarhojar dårå.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back