polymoog
Ny medlem
- Gick med
- 6 Apr 2014
- Ort
- Nära havet
- Hoj
- Suzuki GSX650F 2008 / Honda NT Revere 650 1990 / Honda MT5 1989
Ja idag fick jag äntligen MC kortet (A), så j!kla skönt 
Tänkte bara visa vad jag körde med för hoj, då jag upplevede körskolans hoj som lite stor/tung/otymplig (en BMW F800 tror jag modellen heter), och vet att ibland så har andra haft liknande problem/funderingar.
Jag är en tjej, 170cm och varken väldig stark eller väldig svag, och detta passade mig perfekt :
En Honda Revere 650 från 1990. Visst, ingen ABS, bara en bromskiva fram, lite sliten, lite svag (men godkänd än så länge med sina 44 kw), lite hackigt när man släpper ut kopplingen helt, men jag har svårt att komma på en smidigare hoj, både för låg- och högfartsbanor - du släpper inte ut tillräckligt med koppling för att den ska hacka på lågfarten. Även i trafiken är den suverän. Jag når ner till marken utan problem, inte heller något problem att nå till styret i alla lägen. Har tränat både på hemmaplan och kunnat köra med den på lektioner (stort tack till Bengt @ Kramfors Trafikskola
). Körde hem den nu (11 mil) efter provet, lite blåsigt på 90+ men vem bryr sig, kanonväder och nytt behörighet, frågan är bara vart man ska fara senare ikväll 

Tänkte bara visa vad jag körde med för hoj, då jag upplevede körskolans hoj som lite stor/tung/otymplig (en BMW F800 tror jag modellen heter), och vet att ibland så har andra haft liknande problem/funderingar.
Jag är en tjej, 170cm och varken väldig stark eller väldig svag, och detta passade mig perfekt :

En Honda Revere 650 från 1990. Visst, ingen ABS, bara en bromskiva fram, lite sliten, lite svag (men godkänd än så länge med sina 44 kw), lite hackigt när man släpper ut kopplingen helt, men jag har svårt att komma på en smidigare hoj, både för låg- och högfartsbanor - du släpper inte ut tillräckligt med koppling för att den ska hacka på lågfarten. Även i trafiken är den suverän. Jag når ner till marken utan problem, inte heller något problem att nå till styret i alla lägen. Har tränat både på hemmaplan och kunnat köra med den på lektioner (stort tack till Bengt @ Kramfors Trafikskola

