Hoj till svågern

Ensam_Pappa

En trevlig papa
Gick med
23 Jul 2005
Hoj
BMW r80 -83, CN 250
Jag är ju bmwfrälst och nu har jag även fått in min svåger på samma linje. har tänkt få med honom och hustrun på en tur nedåt alperna i sommar.
Vad tycks om den här: http://www.blocket.se/vi/21233451.htm?ca=11_s

Den har ju några år på nacken men har gått väldigt lite så jag tror att det kan vara ett mycket gott exemplar.

4600mil, jag hade inte tagit med mig en sån ner till alperna utan att ha gått igenom större delen av hojen, lager framför allt.

:rofl

Haha.. Ja, det var nog bland det läskigaste jag sett!

Jag gav precis 18.000 för en cbr -97 som gått 3000 tjejmil och servad på samma ställe jag köpte den sen den var ny. Visst det är en helt annan hoj, men för att sätta en värderingsjämförelse skulle inte den där Xjell-replikan va värd mer än MAX 2000 spänn.

Tyvärr, men det är mina 0,50

Alla andra förslag än BMW:n är ju mångdubbelt bättre.
Dessutom, tanken är väl att ni ska ha kul?

Shit pommes :eek:

Jag kollade inte ens priset. 28 släng för den där?????

Är du från vettet? Det är ju helt sjukt dyrt för en hoj som Jesus tyckte var cool och gått ett varv runt jorden!

Last edited:

:tummenupp :D Klar Xjellevarning!!

För den som inte har koll på Xjellekåpor rekommenderas länken här nedanför...

Men seriöst, om man vill ha en hygglig touringhoj för 30.000 så finns ju exempelvis Suzuki GSX 1100F som är både modernare och antagligen roligare.

Ju mer jag tänker på det så finns det ju enormt mycket touringhojar man hellre skulle lägga 28.000 på... BMW i all ära, men den här är helt enkelt inte prisvärd, jag skulle aldrig betala den summan för en dylik hoj.

Last edited:
På det här forumet så finns det nog inte många som kan se det positiva med en 25år gammal BMW. Då är nog BMW-klubben eller SMCs forum en bättre plats att diskutera en sån sak. :tummenupp

Jag skulle rekommendera t.ex. en Yamaha TDM, Honda VFR eller Honda Transalp.

Stackars svåger. Tänkte skriva nåt mer, men jag skiter i det. Varför reggar sig nån med en gammal Bumse på ett forum som Sporthoj.com? Retas?

En gammal hoj är en gammal hoj oavsett märke. Från att det kan vara svårt att få tag på delar pga ålder, att allting åldras även om fordonet bara står stilla i ett garage, till att utvecklingen faktiskt går framåt.

Är din svåger ute efter att vårda en gammal klenod eller för att lägga tiden på att faktiskt köra hoj? Är det det sistnämda så skulle jag inte välja en 25 år gammal hoj.

Last edited:
Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...