Hoj till feg tjej, men vilken?

KrocketKiller

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2008
Hoj
1997, Yamaha XV750 vill köpa Er6-F
Hjälp, jag vill ha tips på en bra tjejhoj med ABS bromsar.

Vill ha en lättkörd, säker och trevlig hoj med ABS, ingen idiotpigg som "skenar och sticker" i starten.... Det måste vara relativt låg sitthöjd eller gå att sänka till bekväm sitthöjd.

Jag har provsuttit Kawasaki Er-6, Kawasaki Z750, Yamaha Fz6 men inte provkört. Alla kändes några cm för höga, men då var ingen sänkt.

Jag tycker du ska gå å kolla en sväng på BMW's sortiment och se om du hittar något som faller i smaken :tummenupp

Sänkt BMW 650 kanske?

Min kusin har haft en sån som förstahoj i sommar. Jag har glidit runt lite på den och jag tycker att det är en riktigt schysst hoj. Den försöker inte vara mer än vad den är och den är lättkörd och bekväm. Den är mycke lägre än vad man tror att den ska vara.

Nu vet jag inte hur lång du är? Jag är iaf 163cm över havet och jag hade inga problem att sadla den cykeln i det högre läget (de går nämligen justera "sitthöjden" på).

Kolla på Hondas CBF600, den har också ställbar sadelhöjd. Den är inte så hög från början. ABS har den också.

En sån där Honda dominator 650 är väl en typisk "feg tjej-hoj " ? ;)

Prova BMW´s F650 modeller.
Farsan åker runt på en BMW 650 CS Scarver. Inte snyggast i världen, men den funkar fint och är faktiskt KUL att köra med sina 50 hästar.
ABS bromsar, värmehandtag, remdrift med 4000mil garanti, plats för handväska och 0.3 l/mil i förbrukning räcker bra.
Kostar från ~30.000 och MAX kostnaden för helförsäkring är 1100 kr / Helår!
Dessutom finns det sänksatser om tjejen är kort och hydralisk fjäderförspänning om man skall vara två.
EDIT: Tillochmed min morsa som är 161cm hög har inga problem med att sitta på farsans hoj som INTE är sänkt.
b_9864.jpg

Finns några på blocket. Ultimata pendlingshojen om man inte bryr sig om utseendet
http://www.blocket.se/li?ca=11_s&q=scarver&cg=1140&th=1&w=3&sp=1

Last edited:
Prova BMW´s F650 modeller.
Farsan åker runt på en BMW 650 CS Scarver. Inte snyggast i världen, men den funkar fint och är faktiskt KUL att köra med sina 50 hästar.
ABS bromsar, värmehandtag, remdrift med 4000mil garanti, plats för handväska och 0.3 l/mil i förbrukning räcker bra.
Kostar från ~30.000 och MAX kostnaden för helförsäkring är 1100 kr / Helår!
Dessutom finns det sänksatser om tjejen är kort och hydralisk fjäderförspänning om man skall vara två.
EDIT: Tillochmed min morsa som är 161cm hög har inga problem med att sitta på farsans hoj som INTE är sänkt.
b_9864.jpg

Finns några på blocket. Ultimata pendlingshojen om man inte bryr sig om utseendet
http://www.blocket.se/li?ca=11_s&q=scarver&cg=1140&th=1&w=3&sp=1

Iiiissschhhh, den var inte snygg......

Scarvern är faktiskt mer speciell i verkligheten än på bilden men den är helt perfekt för ändamålet och dessutom en riktigt bra hoj som är grymt prisvärd att äga!

Ful eller inte, alla tittar och förundras när man kommer på den iaf.

jag tycker scarvern är ball, har rätt najs ljud oxå om man kör något annat än orginal.

annas finns kan hon alltid köpa en trike...

Ingen som nämnt Monster-modellerna än.... tror den är rätt låg och lite ställbar. grymt rolig hoj med effekt man inte blir rädd för:) ( 600an iaf. )

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage