Det är 71 hästar orginal, rykten säger att man får ut 80 bara genom att öppna upp luftvägarna lite.
Uppgiven effekt är 70 kusar.
Det tror jag inte riktigt på.
65 är mer troligt.
"Öppna upp luftvägarna lite" är en förenkling.
Originalförgasarna fungerar, men är oerhört känsliga för förändringar.
Jag öppnade luftburken och byggde avgassystem.
Osäker på om det gör så stor nytta, emedan luften dras genom den konstigt utformade ramen av pressad plåt.
Det var ett litet helvete att få rätt längd och dimesion på slangarna till trottelluftningen.
Munstycken är nästan omöjliga att få tag på.
Så:
Skall man öppna luftvägarna krävs nästan förgasarbyte.
Jag kör med enkelförgasare nu.
STOR mikuni.
Har även slipat om kammarna och ökat kompressionen.
Samt drevat för högre toppfart - Motorn orkar.
Drev får man borra själv och pyssla dit.
Lite knepigt om man skall ha kvar kedjeinkapslingen.
Chassiemässigt har jag kortare sving, ihopkopplade framgaffelben (luft) med modifierad dämpning, hårdare fjäder bak.
Rensat bort en hel del skrot.
Blir en del ändringar när man har kvar samma hoj i 17 år...