A©
Klotmeister
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- V-ås
- Hoj
- Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Vet inte om denna varit uppe tidigare... Men slänger upp den ändå...
Det är inte farligt att åka.
Det är farligt att krascha.
Strålkastaren bör befinna sig i färdriktningen och hjulen nedåt, så mycket som möjligt.
Gravitation och centrifugalkrafter är inte bara trevliga idéer.
De är lagar som inte kan överklagas.
Att åka är frivilligt.
Att parkera är obligatariskt.
Gott omdöme kommer av erfarenhet.
Tyvärr kommer erfarenheter oftast av dåligt omdöme.
I de pågående striderna mellan föremål tillverkade av metall, gummi och plast som färdas i hög hastighet, och marken som står still, har marken hittills aldrig förlorat.
Detsamma gäller bilar, lastbilar och större djur. Oavgjort räknas inte.
Man börjar med en full påse tur och en tom påse erfarenhet.
Tricket är att fylla påsen med erfarenhet innan påsen med tur tar slut.
Det finns två enkla regler för att köra säkert och snabbt i snö och på is.
Tyvärr finns det ingen som kan dem.
Se till att fälla ned stödet lika många gånger som du fäller upp det.
Undvik dimma.
I dimman gömmer sig stora, hårda lastbilar.
Låt aldrig hojen föra dig någonstans dit inte I din hjärna anlänt tre sekunder tidigare.
Lär av andras misstag.
Du kommer inte att leva så länge att du hinner göra dem alla själv.
Efter en bra åktur kommer man hem.
Efter en fantastisk åktur kan man använda motorcykeln igen.
Vid osäkerhet, sakta in.
Ingen har någonsin kolliderat i för låg fart.
Enda gången du har för mycket bensin är när hojen brinner.


Det är inte farligt att åka.
Det är farligt att krascha.
Strålkastaren bör befinna sig i färdriktningen och hjulen nedåt, så mycket som möjligt.
Gravitation och centrifugalkrafter är inte bara trevliga idéer.
De är lagar som inte kan överklagas.
Att åka är frivilligt.
Att parkera är obligatariskt.
Gott omdöme kommer av erfarenhet.
Tyvärr kommer erfarenheter oftast av dåligt omdöme.
I de pågående striderna mellan föremål tillverkade av metall, gummi och plast som färdas i hög hastighet, och marken som står still, har marken hittills aldrig förlorat.
Detsamma gäller bilar, lastbilar och större djur. Oavgjort räknas inte.
Man börjar med en full påse tur och en tom påse erfarenhet.
Tricket är att fylla påsen med erfarenhet innan påsen med tur tar slut.
Det finns två enkla regler för att köra säkert och snabbt i snö och på is.
Tyvärr finns det ingen som kan dem.
Se till att fälla ned stödet lika många gånger som du fäller upp det.
Undvik dimma.
I dimman gömmer sig stora, hårda lastbilar.
Låt aldrig hojen föra dig någonstans dit inte I din hjärna anlänt tre sekunder tidigare.
Lär av andras misstag.
Du kommer inte att leva så länge att du hinner göra dem alla själv.
Efter en bra åktur kommer man hem.
Efter en fantastisk åktur kan man använda motorcykeln igen.
Vid osäkerhet, sakta in.
Ingen har någonsin kolliderat i för låg fart.
Enda gången du har för mycket bensin är när hojen brinner.





