Hoj posers............

En anlednig till att folk hälsar mindre i stan är väl att det är mer micklande med koppling,blinkers mm inne i stan.

Angående "varna för polis" :

-Världens äldsta "varning för polis-tecken" är väl att hålla upp två fingrar med handflatan från sig (V-tecknet), även bilister gör detta. Lärdes t.o.m. ut i Aftonblaskan för några år sedan.

Sam skrev:
Hade en snabbis till nollåttorna i förgår (101mil t.o.r.) och noterade att så fort man kom in på motorvägen och staden var det ingen som hälsade. Bodde där för sisådär 15 år sedan men då var det nästan alla som hälsade. MAn bara tar seden dit man kommer. Kanske är trafiken idag så mycket intensivare så man vill inte riskera något.

När jag var i norrland så blev jag jagad av en ilsken same o.s.v... ;)
Skämt åsido.
Jag tycker att det hälsas hur mycket som helst här i sthlm när jag är ute och kör (så mycket att man inte kan peta i tvåan förrän man lämnat kommungränsen vissa dagar ;) ). Jag hälsar alltid, om jag inte vaknat på fel sida, är allmänt sur eller inte har möjlighet till det.
Sen händer det väldigt ofta att folk kommer fram å snackar, både hojåkare och folk i allmänhet.

Slutsats: Det är trevligt att köra hoj i sthlm.

Rigge skrev:
Han är väl aldrig här nåt mer, men till mig har han sagt "ingen har dött av skrapsår" när vi diskuterade skinnställ.
Nej visst, men när man skrapat bort halva låret och ena skinkan, och slamsorna är blandade med jeanstyg, kanske man ändrar uppfattning.

Syrrans kompis hamnade framför ett tåg, han hyvlade av hela stjärten och de fick bygga upp en helt ny fisring av en sena från ena armen :3freak ... kanske var lite ot jag vet inte, det var nog rätt ot va? :arsele

Inget problem att *köra* i skinnställ även om det är varmt, men om man posar så blir det nog svettigt... :hihi

Alltid Skinnställ oavsett värme ute..
Inga undantag. Inte ens om jag skall köra 100 meter för att tanka.

VARFÖR ta risken?? För att de är lite varmt? Kom o gråt på min axel eller skaffa ett ventilerat skinnställ.

Jag la hojen i 30Km/h och det första som jag satte i backen var knät. Undrar hur det hade sett ut annars? MC´n kan ju hamna ovanpå.

Personligen tycker jag att det skall vara lag på hjälm, ryggskydd och kläder avsedda för motorcykelkörning. Med det är som sagt en högst personlig åsikt, som jag absolut inte försöker påtvinga andra förare.

Vad gäller Polisen så brukar jag köra med "sänk farten" tillsammans med helljusblink. Har även sett "V" tecknet samt "snurra handen med pekfingret uppåt" modellerna. Oavsett vilket så fattar man ju vad de menar.

O Hälsa gör jag på alla, även om alla inte hälsar tillbaka. I stan räcker det ju med en nickning, då man har händerna fulla med koppling, gas, blinkers och annat.

Klart man kör med skyddsmundering när man kör hoj! :fakta
Jag personligen tycker att det både känns och ser knepigt ut att köra hoj i "vanliga" kläder.
Men som sagt, det är ju upp till var och en! :tungan

P.s.
Hälsar på mcförare gör jag alltid, även customåkare. (dom hälsar dock ytterst sällan tillbaka) :kocko

Ibland även moppefuckon. :hihi
D.s.

Last edited:
eV1Te skrev:
En fråga jag kom och tänka på nu när det kom upp några ord om poliser.
Hur signalerar man tydligast att man skådat polis eller grus i kurva eller liknande till mötande hojar?? Blinka med heljuset brukar jag oftast göra men finns det andra knep?
om det är polis skulle jag göra som polisen själva när man ska sänka farten..

håll vänster arm ut åt vänster å "vinka" med handen upp å ner...

Teo skrev:
Syrrans kompis hamnade framför ett tåg, han hyvlade av hela stjärten och de fick bygga upp en helt ny fisring av en sena från ena armen :3freak ... kanske var lite ot jag vet inte, det var nog rätt ot va? :arsele

Hade det inte varit bättre om dom letat reda på originalfisringen ?
Iofs möjligt att nån girig biljettkonduktör snodde den.

Jag brukar heja på alla, oavsett hojtyp, tyvärr inte ömsesidigt jämt, men de flesta verkar vara öppna hjärtliga vad det gäller hälsandet, visst är det väl lite så att det är att det är "fritt fram" s.a.s, men jag tycker även att det är lite för att visa gemenskap, (en del i bilar ser nästan avis ut när man hälsar på varandra )brukar dock om det är poliskontroll eller dyl, hålla ut o vissa att "dämpa farten"

Sällan jag kör utan ställ och ryggskydd, men är det varmt ute och jag bara ska köra till jobbet/skolan kan det bli jeans. Kör direkt lugnare då. Hälsar för övrigt på alla sporthojar jag hinner och även custom om jag har tråkigt. Varna för polisen går bra med blinkningar (helljuset funkar bättre än ögonlocken).. err.. just ja, brukar göra Victory tecken ibland bara på skoj, kanske ska sluta med det då?

EDIT: fan va tråkigt det är att jobba kväll på fredag!

Last edited:
blub skrev:
EDIT: fan va tråkigt det är att jobba kväll på fredag!
Word!
Hälsar oxå på alla. Med ett litet undantag. Goldwing och hojar med megavindkåpa. Jag anser att det är bilar på två hjul och inte motorcyklar.
Goldwing med sidovagn och släp så :rolleyes:

På tal om ställ:
Jag brukar ta hojen till skolan och det är lite jobbigt att sitta med skinnställ i en sal med 400 pers så då blir det vanliga kläder med goretexjacka eller/och ryggskydd.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT