hoj på tomgång med stöd nere

Svensson83

King
Gick med
31 Mar 2007
Hoj
Yamaha R6 2009
Hur fixar man så hojen kan stå igån på sidostödet, ser kablarna men hur ska jag koppla dem?

e grymt irriterande om man kickar å ska åka å inte når tex hjälmen eller handskarna :huvet

tack på förhand

bör lösas genom att ha neutralen i, är vad jag vet bara när stödet är nere samt en växel i som motorn dör.

660n går väl inte att ha på stödet alls vilken växel eller ickeväxel man än har i så länge motorn är igång?

På min 625 -06 så kan man ha stödet nere på neutralen men ej med växel i. Har en kompis som har en 660 -04 och på den är det likadant. För mig att det låg en tråd uppe om detta för typ 1-2v sen. Testa söka! :tummenupp

Coulden`t say it better!!:D

Tror fortfarande inte att det går att ha stödet nere alls när motorn är igång på 660n.
Du tar bort tanken så att du ser synligt två kablar som går ner till stödet, ungefär vid slutet av tanken "iallafall när tanken sitter på" så sitter de delade med kontakter båda kablarna. Du monterar bortstödet, tar bort stödet och kopplar bort kablarna som sitter ihop med de andra upp vid tanken. Nu har du två st lösa kablar. dessa kopplar du ihop med varandra så är allt klart!

Hur fixar man så hojen kan stå igån på sidostödet, ser kablarna men hur ska jag koppla dem?

e grymt irriterande om man kickar å ska åka å inte når tex hjälmen eller handskarna :huvet

tack på förhand

Antar att det bara är två sladdar? I så fall kan det inte vara särskilt svårt, om det finns ett kontaktdon så mät mot kontakten och se om den bryter eller sluter när stödet är nere. Om den sluter så är det bara att koppla ihop de två sladdarna och om den bryter så är det bara att låta kontakten vara ur.

Det är så att 660 dör med stödet nere - oavsätt växelläge. På min hoj är kontakten nere vid stödet bortskruvad och fäst mot ramen medels buntband :tummenupp funkar iaf

Last edited:
Jag fixade det förra veckan, du gör så att du plockar av sadel o tank, följer sladden från stödet upp under tanken.
Där e 2 st kontakter som stödsladden e kopplad i dela dom o sätt ihop med dom som kommer framifrån hojen, Det passar bara på ett sätt.
Testa kicka, sätt ner stödet o tjohej ! Motorn ska fortfarande gå...

Jag fixade det förra veckan, du gör så att du plockar av sadel o tank, följer sladden från stödet upp under tanken.
Där e 2 st kontakter som stödsladden e kopplad i dela dom o sätt ihop med dom som kommer framifrån hojen, Det passar bara på ett sätt.
Testa kicka, sätt ner stödet o tjohej ! Motorn ska fortfarande gå...

de är 2 kablar som redan går ihop med 2 st som kommer framifrån, ska jag bara dra isär dom kablarna? :S

Last edited:
fattar nu :) Woodii du glömde ett ,tecken vilken gorde att jag missuppfatta
tack för hjälpen du med EVOVII :D

Last edited:
min går klockrent på tomgång med stöd nere utan växel i, den dör då växeln läggs i så bort kopplad är den ju inte...

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back