Hoj på blocket, nån som vet nått om den?

Du får nästan hayabusa eller zx12r för dom pengarna

Ja fast ingen turbo. :D

Blev dock lite tveksam, sökte på turbon för att få specar och hittade den här annonsen på Sporthoj.

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=48207

Samma hoj fast med snyggare lack, kommer ihåg att jag tittade på den tidigare. Alltid lite nervöst att köpa en hoj från någon som haft den en så kort tid... och dessutom sprutat allt mattsvart.

Låter som ett bra objekt för nån som vill tillbringa 90% av hojtiden i verkstan och 10% på vägen.
Eller har jag missförstått nått???? :va

Det är min gamla

Hade hellre köpt den av dig! :-)
Jag hoppar nog över och bygger själv... mera pengar, men då vet man vad man har.

Låter som ett bra objekt för nån som vill tillbringa 90% av hojtiden i verkstan och 10% på vägen.
Eller har jag missförstått nått???? :va

Jag tyckte att det lät som ett sunt bygge, fast 90% av tiden i garaget får man nog alltid räkna med om man har en större turbo... Och det är ju i garaget man har roligast! Åka sliter ju bara på grejerna! :tungan

Last edited:
Jag hoppar nog över och bygger själv... mera pengar, men då vet man vad man har.

Jag tyckte att det lät som ett sunt bygge, fast 90% av tiden i garaget får man nog alltid räkna med om man har en större turbo... Och det är ju i garaget man har roligast! Åka sliter ju bara på grejerna! :tungan
Om han inte haft en AHA upplevelse och insett att han inte ska köra sporthoj/turbo nått mera.. Går ju att ringa och fråga varför han ska sälja?

Det var ett sunt bygge och i bra skick när jag sålde den, varför han målat den matt svart har jag ingen anning om då den var i stort sett nylackad när den såldes. Men dom han ändra mycket på den månaden, Men slå en signal och kolla.

Det var ett sunt bygge och i bra skick när jag sålde den, varför han målat den matt svart har jag ingen anning om då den var i stort sett nylackad när den såldes. Men dom han ändra mycket på den månaden, Men slå en signal och kolla.

Jag får väl ta och ringa han, han kan ju ha sladdat på örat och därför lackat om (och vill sälja).
Har bara provat turbo hoj en gång och höll jag på att dratta på öronen direkt! Minsta blip på gasen och det spann som attan! Jag sladdade tillbaka (150meter) och sade "Det här går inte att köra det är för mycket hästar!" Det visade sig att oljelinan till turbon läckte och blåste ut på bakdäcket!

När den var fixad gick det bättre! :D

Last edited:
Varför lacka mattsvart: smaken är ju som baken vet ni.
Anders Brink här på forumet har haft den innan och är en duktig kille (gubbe) ja brink jag är gubbe med.

Anledningen varför jag säljer min är enkel: Jag vill ha en ren dragracing hoj. Och en sugmotor trimmad kan jag dela med frun, skulle inte släppa henne på en turbohoj.

Att bygga sjäv är kul, men det är oftast dyrare än att köpa färdigt.

Lycka till // Sjödin

Varför lacka mattsvart: smaken är ju som baken vet ni.
Anders Brink här på forumet har haft den innan och är en duktig kille (gubbe) ja brink jag är gubbe med.

Anledningen varför jag säljer min är enkel: Jag vill ha en ren dragracing hoj. Och en sugmotor trimmad kan jag dela med frun, skulle inte släppa henne på en turbohoj.

Att bygga sjäv är kul, men det är oftast dyrare än att köpa färdigt.

Lycka till // Sjödin

...och efter Brink kom jag som bytte allt som gick...*s*...

Har du köpt tillbaka eran gamla som var ute på annons?

Äh, är det någons fru som skulle klara en turbohoj så är det väl din, eller menar du att hon är för gasglad?

Rpm lover: Nej vi har inte köpt den, jag såg att både den och Wennströms gammla är ute. Men det är en annan jag är sugen på. Om jag nu får sålt.
Guw: Nog har du rätt där, men jag tror vi sattsar på en sugis, för säkerhets skull.

Mvh Peter

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...