Hoj med upprätt ställning

Allex skrev:
hehe jo monster eller hornet asså vet ej vad man ska välja :4skrika

polaren körde monster 900 ie fån 02 den gick jämt i dra och topphastighet med min hornet 600 från 98 han har väll lite fetare vrid i o f s och lite mer karaktär på hojen men dom är ju lite dyrare att köpa!
Men framförallt kostar dom ju asmycket att serva!

lycka till!

Blir förvirrad, du skulle ha en hoj med kåpa och då funkar inte en Multistrada (som jag tycker har kåpa) men ett Monster funkar (som jag inte tycker har kåpa). :va

Kostar en Monster "asmycket" att serva? Njae, kan jag väl inte påstå...

suzuki sv 650 n, kanon kul hoj å billig!!!

OLJEKYLD GSXR skrev:
Blir förvirrad, du skulle ha en hoj med kåpa och då funkar inte en Multistrada (som jag tycker har kåpa) men ett Monster funkar (som jag inte tycker har kåpa). :va

haha flåt! multistrada var för stor i motor därför ville jag inte ha den, dyr i inköp samt försäkring. Egebtligen vill jag inte ha kåpa, men tänkte kika lite på cyklar med kåpa som är kanske lika trevliga(600cc), men har ännu inte hittat mer en än, fazer600

Precis, 600f finns ju, liksom Bandit 600. Triumph Speed 4 kanske, eller trotjänarna Kawa Zephyr 750, Suzuki gsx 750 (nyare modellen alltså) och Honda Cb 750.

Hej!

Jag har en Ducati Monster 600 -99. Tycker att det är en otroligt körglad cykel. Jämfört med en Hornet 600 är den naturligtvis inte lika rapp men har ett betydligt trevligare register. Trots motorns ringa storlek drar den fint från 2500 varv och uppåt. Det gör inte en radfyra på 600cc.

Nackdelen är ju att den inte går så fort, min är neddrevad ett kugg och gör knappt 170 km/h. Beträffande servicekostnader kan jag inte säga annat än att delar inte är säskilt dyra i förhållande till japaner. Kåpa eller inte, det är ju en smaksak. Tycker inte att det är någon nödvändighet om man håller sig under 200-strecket.

Försäkringen kostar i mitt fall 7.200:-/år avställbar (helförsäkring). Sjävrisken vid vagnskada är 6000:-.
Jag är 23 år gammal, har haft kortet i 4 år och låser in hojen i garage om nätterna. Hojen är naturligtvis registrerad på mig. Killen jag köpte den av var 30 år, boende i sthlm. Han gav 2500:-/år för helförsäkring.

Jag vill slå ett slag för monstret, karaktär, körglädje och i mitt tycke, en designmässig fullträff.

Lycka till!

/ Johan

Jo monster 600 lockar men den är dyrare än hornet :4skrika
Vad vet ni om Triumph Speed Four egentligen? är det ett bra alternativ? Den ser ärtt cool ut.

Ja, du är ju på rätt spår. Fazern är bättre än Hornet och SV650 och Kawasaki ZR-7S enligt franska Motomag som hade ett test i 600-klassen förra året. Segern var faktiskt förkrossande. Banditen är ju föråldrad och lite av en blyklump så den behöver du inte titta på...

Dessutom billigare försäkring för Fazern än horneten.

Il Mostro skrev:
Jag vill slå ett slag för monstret, karaktär, körglädje och i mitt tycke, en designmässig fullträff.

Slår oxå gärna ett slag för monster!
rockar fett!
Med slip-on,dynojet och sportfilter så går den mycke bättre och låter underbart om du tycker orginal e lite för mesig.
Och om du tycker den e dyr så har det ju jämnat ut sig på ett år med tanke på att försäkringen e såpass billig som den e.

Bifogat

• nice2.jpg
    nice2.jpg
    80.9 KB · Visningar: 48
lee skrev:
Ja, du är ju på rätt spår. Fazern är bättre än Hornet och SV650 och Kawasaki ZR-7S enligt franska Motomag som hade ett test i 600-klassen förra året. Segern var faktiskt förkrossande. Banditen är ju föråldrad och lite av en blyklump så den behöver du inte titta på...
ZR-7S tycker jag inte ens platsar in i den där kategorin. Den vi testade var riktigt tråkig, nästan så man somnar av fastän man håller fullt. Dessutom helt utan känsla.

Det var min åsikt om den hojjen iaf :)

Allex skrev:
Kan ni rekka en hoj med rätt så upprätt ställning och kåpa
Är det av egna erfarenheter du dragit slutsatsen att upprätt körställning är bäst? Många säger likadant i början, men när de väl vant sig vid en sporthoj vill de aldrig tillbaka till "customstuket" igen.

Hornet eller Monster...
Vilken är snyggast...välj själv..(min hoj till vänster för övrigt..) :yoparty

Trevliga båda två dock! :)

Bifogat

• hornetmonster.jpg
    hornetmonster.jpg
    129.9 KB · Visningar: 95
mossen skrev:
Hornet eller Monster...
Vilken är snyggast...välj själv..(min hoj till vänster för övrigt..) :yoparty

Trevliga båda två dock! :)
Tycker inte monstern är snygg, men den är lite cool/annorlunda.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!