hoj klockad för 147 km/h - klarade sig!

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
Såg en hoj som blivit stoppad av en polisbil på 110-väg.
Han hade precis kört om några bilar innan han skulle svänga av vägen.
Han fick endast en tillsägelse.
Polisen frågade ungefär: "Du behöver väl körkortet i arbetet?" :confused:

Än finns det hopp för Harry!

(Personen det gäller är ingen jag känner utan stötte på honom på parkeringsplatsen)

blackis skrev:
Såg en hoj som blivit stoppad av en polisbil på 110-väg.
Han hade precis kört om några bilar innan han skulle svänga av vägen.
Han fick endast en tillsägelse.
Polisen frågade ungefär: "Du behöver väl körkortet i arbetet?" :confused:

Än finns det hopp för Harry!

(Personen det gäller är ingen jag känner utan stötte på honom på parkeringsplatsen)

En kompis jag känner körde nyligen om några bilar mellan Enköping->Sala, och blev ikappåkt av två polismc. Lappen bytte ägare, men den returnerades snart tillsammans med en klapp på axeln.

En trend.... charmoffensiv kanske?

blivit omkörd och frånåkt av polisen då jag låg o filade på i 140 på 90-väg.
måste haft bråttom till muggen eller nått misstänker jag :hihi

Roughack skrev:
blivit omkörd och frånåkt av polisen då jag låg o filade på i 140 på 90-väg.
måste haft bråttom till muggen eller nått misstänker jag :hihi

I Sthlm med omnejd ser man ganska ofta poliser som inte håller hastighetsbegränsningar. Det är 90 på 70-väg o s v. Klart man tappar sugen att själv vara duktigsvensson.
Har varit sugen att få deras "bråttom-till-korvmojen-körningar" filmade, men tillfället har inte infunnit sig med filmkamera i handen.

De måste väl använda blåljus ELLER sirener för att få köra för fort?
Chrolo? annan?

blackis skrev:
I Sthlm med omnejd ser man ganska ofta poliser som inte håller hastighetsbegränsningar. Det är 90 på 70-väg o s v. Klart man tappar sugen att själv vara duktigsvensson.
Har varit sugen att få deras "bråttom-till-korvmojen-körningar" filmade, men tillfället har inte infunnit sig med filmkamera i handen.

De måste väl använda blåljus ELLER sirener för att få köra för fort?
Chrolo? annan?

Nej nej nej, dom måste inte alls använda blåljus eller sirener för att få köra för fort.
Hade så varit fallet, så hade dom väl bara kört med blåljus till korvan fast stängt av ljuset 50 m. tidigare :rolleyes:

Mark skrev:
Nej nej nej, dom måste inte alls använda blåljus eller sirener för att få köra för fort.
Stämmer bra!
Vart själv ikapp åkt av en målad bil som säkert höll 150-160 på motorvägen.
När den kommer upp jämnsides så saktar den in och jag tänker "FAN OCKSÅ".
Tittar till vänster och där sitter polaren och vinkar :hihi
I baksätet satt hans kollega och brottades med nån :3freak

Blev väl T.o.m så att deras civila bilar får köra för fort utan blåljus bara för att inte behöva avslöja sej.....

jävla röta han måste ha haft.Själv så vart jag av med kortet igår, 121 på 70 väg, klockad mitt i en omkörning. Får tillbaks det till sommaren....Surt!

Wolle skrev:
jävla röta han måste ha haft.Själv så vart jag av med kortet igår, 121 på 70 väg, klockad mitt i en omkörning. Får tillbaks det till sommaren....Surt!

Mer än 50 för fort kanske framkallar extra känslor hos polisen. Min kompis hade nog inte klarat sig om han kört så fort.

Fick en varning i morse när jag genade vid tunneln klaraberg. (vem gör inte det?)
Polisen kom från höger (blinkljusen där bara en bil får köra åt gången)
Han körde upp bredvid mig och hytte med fingrarna , men dom tog mig inte.
Typiskt att sånt händer när det spöregnar... om jag kört normalt hade jag nopg inte ens sett polisbilen

Wolle skrev:
hejsan ville bara säga att ja blev fast igår i mjölby när ja va på väg från jönköping till sth dom klockade mig 2 gg en på 144 å en på 127 de va givetvis 110 men ja fick böter efter 127 han sa om han ha tatt efter 144 så skulle lappen ha rykt hmm inte vet jag varför han gjorde så inte men d va ju bra :)

Tjo....

Brossan hämtade mig en natt och påväg hem på E4 jämmte Eurostop så ligger vi väll i 150-160 och då kommer de en bil bakom och lyser upp hela bilen...

Vi går ut i högerfilen och han bara gasar förbi, de var visst en polisbil hehe tänkte vi....

Så de finns nog polisbilar som kör fort i jkpg med...=)

Btw: Han hade inte blåljusen på....

zpeppy skrev:
Tjo....

Brossan hämtade mig en natt och påväg hem på E4 jämmte Eurostop så ligger vi väll i 150-160 och då kommer de en bil bakom och lyser upp hela bilen...

Vi går ut i högerfilen och han bara gasar förbi, de var visst en polisbil hehe tänkte vi....

Så de finns nog polisbilar som kör fort i jkpg med...=)

Btw: Han hade inte blåljusen på....
jadu vilka jävlar dom kan va själv fick man inte ens ligga å puttra på 127.... :mad:

jag har varit med om lite sånt här.

en gång så rejsade jag med en snutcivilbil. gick runt 140-150km/h på 70-väg i några minuter. jag visste såklart inte att det var en snut. jag körde föresten också en slö bil då så det var därför det inte gick snabbare trots race. dom skrek på mig allt vad dom kunde men släppte mig helt utan böter eller nått.

en annan gång kom det plötsligt en snutbil med blåljus på och haffade mig när jag hade parkerat bilen. det var vinter då och jag hade kört rally i stan. dom sa att dom hade jagat mig genom hela stan men inte klarat av att köra ikapp mig. jag körde en 90hk bil :hihi dom garvade bara och sa "nästa gång du vill köra rally, gör det utanför stan" och sen åkte dom iväg på sladd med snutvolvon.

sen har jag även varit med om lite mildare saker som att jag kör i 150 på 90-väg och blir omkörd av snut på utryckning. man blir ju lite orolig när man ser dom ånga ifatt med blåljus på men sen släpper ju allt när dom bara kör förbi.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman