Hoj köp!

Magnux

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Husaberg FS 650e -06 *SÅLD*
Tjena!

Jag är helt såld på en husaberg 650e och hade dött för att äga en. Jag fyller 20 i sommar och börjar övningsköra för A-körkort nu i april. Men eftersom jag inte är 21 än och inte har haft a-körkort i 2 år så får jag ju bara köra motorcykel med begränsad effekt och vad jag har läst mig till så ligger 650n på högre effekt/kg än vad som är tillåtet? =(

Jag SKA ha en motard innan sommaren och min fråga till er som har mer erfarenhet än mig är om polisen är jätte noga med en sådan grej och i vilka konsekvenser det skulle få om jag körde runt på den ändå.

Skulle nu detta bli omöjligt så är jag ju givetvis öppen för andra hojj förslag.
Men har jag haft väldigt svårt att hitta vilken effekt olika hojjar ligger på.
Någon som har koll på effekten hos olika motarder? ex. ktm 625, 660 o.s.v.

Finns väldigt många fina motarder här på forumet och jag hade blivit väldigt glad om ni kunde hjälpa mig hitta en lösning på detta.

Sen undrar jag även hurpass hårda de är med trimning så som effektsystem och urstrypningar som höjer effekten. Kan man åka fast för nått sånt även om ens hoj är reggad med effekt som inte ligger över begränsad.

Tack på förhand!

Du måste läst fel för Husabergarna är reggade Grymt lågt.

Min 650 04a är reggad 9 kw tror jag o dom av senare årsmodell är på 6 kw har ja för mig.
Så inga problem att köra på begränsat kort då jag själv gör det.

Hehe, neeh, precis, Husa är ju lite kända för att regga på SJUKT låg effekt...

KTM däremot är ju lite värre med...Nu vet jag inte dom helt sprillans, men 640 är väl helt körd, den reggas väl med full effekt redan från början? Iallafall prestige-modellen som jag tittade på från början! Men iallafall, en 660 från -04 ex. får man egentligen, om man ska hårddra, inte köra på mellankort, det är förhållandet mellan KW och KG (typ) som är för högt...På mellankort får det ligga på 0,16 kw/kg (eller var det tvärt om?) och på en 660 så ligger det på 0.17...Dock är väl dom nyare bättre i det avseendet..!

BTW: Lycka till med hojkortet!

Oj, jag som trodde att det va helt kört!

Tack! ni har gjort mitt liv lättare att leva igen :>

Blir till att svänga in till Robert på fastbike på måndag och deala lite, måste ha ett extra plastkit.. Kommer antagligen köra på en fabriksny husa 650 -06 som de har fått över, han säljer ut dom med akra helsystem för 78.900 SEK, känns som ett helt okej pris för mig. :)

Tack igen för hjälpen!

:yoparty

Oj, jag som trodde att det va helt kört!

Tack! ni har gjort mitt liv lättare att leva igen :>

Blir till att svänga in till Robert på fastbike på måndag och deala lite, måste ha ett extra plastkit.. Kommer antagligen köra på en fabriksny husa 650 -06 som de har fått över, han säljer ut dom med akra helsystem för 78.900 SEK, känns som ett helt okej pris för mig. :)

Tack igen för hjälpen!

:yoparty

den sålde han för 77 förra året:tungan

den sålde han för 77 förra året:tungan

Åfan.. tror ni han går att deala med om priset då? Var det 06:an han sålde för 77 lakan?

Aja, får väll tjöta till mig ett svart plastkit på köpet då :P

jepp en 06:a med helsystem acra.

Köp en KTM eller aprilia istället:D

Mjo, har funderat på Aprilian. Men den är lite dyr och min granne hade en husa förra året och det var kärlek vid första ögonkastet, tror inte något hade kunnat få mig att bara ändra mig sådär.. Men då har jag heller inte kört något annat än just den husan. Och det var typ 100 meter här på gatan -_-

Blir jag inte nöjd med husan så lovar jag att kolla upp en aprilia ;)

Jobbar du på Superbike förresten? har aldrig varit där men jag tänkte åka dit och kolla på lite utrustning. Har ni alpinestars Vector bootsen?

Jag och en kompis köpte varsin KTM625a i vecka, dom är ju reggade på 24kw därmed kan dom köras på A begränsad.. Hade tidigare tänkt ta tungt kort direkt.. Men då måste ja hyra en hoj eller ev låna så jag bestämde mig för att köra på ett begränsat kort i 2 år istället med nya hojen reggad på 24kw.. Så det är ju också ett alternativ.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show