Tjena!
Jag är helt såld på en husaberg 650e och hade dött för att äga en. Jag fyller 20 i sommar och börjar övningsköra för A-körkort nu i april. Men eftersom jag inte är 21 än och inte har haft a-körkort i 2 år så får jag ju bara köra motorcykel med begränsad effekt och vad jag har läst mig till så ligger 650n på högre effekt/kg än vad som är tillåtet? =(
Jag SKA ha en motard innan sommaren och min fråga till er som har mer erfarenhet än mig är om polisen är jätte noga med en sådan grej och i vilka konsekvenser det skulle få om jag körde runt på den ändå.
Skulle nu detta bli omöjligt så är jag ju givetvis öppen för andra hojj förslag.
Men har jag haft väldigt svårt att hitta vilken effekt olika hojjar ligger på.
Någon som har koll på effekten hos olika motarder? ex. ktm 625, 660 o.s.v.
Finns väldigt många fina motarder här på forumet och jag hade blivit väldigt glad om ni kunde hjälpa mig hitta en lösning på detta.
Sen undrar jag även hurpass hårda de är med trimning så som effektsystem och urstrypningar som höjer effekten. Kan man åka fast för nått sånt även om ens hoj är reggad med effekt som inte ligger över begränsad.
Tack på förhand!
Jag är helt såld på en husaberg 650e och hade dött för att äga en. Jag fyller 20 i sommar och börjar övningsköra för A-körkort nu i april. Men eftersom jag inte är 21 än och inte har haft a-körkort i 2 år så får jag ju bara köra motorcykel med begränsad effekt och vad jag har läst mig till så ligger 650n på högre effekt/kg än vad som är tillåtet? =(
Jag SKA ha en motard innan sommaren och min fråga till er som har mer erfarenhet än mig är om polisen är jätte noga med en sådan grej och i vilka konsekvenser det skulle få om jag körde runt på den ändå.
Skulle nu detta bli omöjligt så är jag ju givetvis öppen för andra hojj förslag.
Men har jag haft väldigt svårt att hitta vilken effekt olika hojjar ligger på.
Någon som har koll på effekten hos olika motarder? ex. ktm 625, 660 o.s.v.
Finns väldigt många fina motarder här på forumet och jag hade blivit väldigt glad om ni kunde hjälpa mig hitta en lösning på detta.
Sen undrar jag även hurpass hårda de är med trimning så som effektsystem och urstrypningar som höjer effekten. Kan man åka fast för nått sånt även om ens hoj är reggad med effekt som inte ligger över begränsad.
Tack på förhand!