Hoj i Täby NYSS..........

Polaren var här för en stund sedan på sin ER6:a.. såg hur trevligt ut som helst.. Jag önskar att jag hade hojen hemma.. och att min rd inte var spridd i hela garaget

Tog en hyffsat lång repa med hojjen på vägarna mellan U-väsby/Vallentuna/Täby; lite blött på vägarna så det släppte här å där i kurvorna och när man skulle upp på bakan men det gick ju att pressa på hyffsat bra :rolleyes: :yoparty

Hörde och såg flera motarder i förmiddags, mmm. Kunde inte låta bli att le sådär lite fånigt och sedan gräma mig över att jag själv inte kan köra.

Hoppas vädret håller i sig. Jag åkte till och från jobbet halva förra veckan, och ska fortsätta med det så länge det går. Jag var faktiskt inte ens ensam om det, min chef åkte också förra veckan. Lite skoj att få retas med alla andra hojåkare på jobbet (solskensknuttar).

tvålen skrev:
2630105 Vad är det där för väg? Är den bra?

/t

Vägen på bilden klassar jag mer som transportsträcka, går från täbykyrkby upp mot vallentuna hållet, inte den bästa vägbeläggningen. Däremot kan jag rekomendera en väg som går norr om den som går mellan upplandsväsby-vallentuna, aldrig kört på smalare väg; kändes som en nyasfalterad cykelbana :yoparty

Jii skrev:
2630523 ...Däremot kan jag rekomendera en väg som går norr om den som går mellan upplandsväsby-vallentuna, aldrig kört på smalare väg; kändes som en nyasfalterad cykelbana :yoparty

Du menar sträckan över Täby Golf? Den är ju grymt svängig. Däremot kass beläggning. Kör man fort första gången är risken typ 100% att man klotar i vissa svängar. Brukar ta den sträckan V-tuna och hem efter jobbet. Avstressande som sjutton.

Cyclops skrev:
2630589 Du menar sträckan över Täby Golf? Den är ju grymt svängig. Däremot kass beläggning. Kör man fort första gången är risken typ 100% att man klotar i vissa svängar. Brukar ta den sträckan V-tuna och hem efter jobbet. Avstressande som sjutton.

Jepp precis, riktigt kass vägbeläggning, men som sagt som transportsträcka duger den alldeles utmärkt och är betydligt roligare än motorvägen! :yoparty

Edit: Med motard går man inte omkull av lite hål i vägen! :tuttar

Jii skrev:
2641629 Jepp precis, riktigt kass vägbeläggning, men som sagt som transportsträcka duger den alldeles utmärkt och är betydligt roligare än motorvägen! :yoparty

Edit: Med motard går man inte omkull av lite hål i vägen! :tuttar

Jepps. Får se hur "rolig" Norrortsleden blir.... :confused: :va

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma