Hoj fram till 1:a halkan!

hahaha, den morgonen svischade jag förbi dig på duccen :D

Svischade du förbi mig en morgon?
Då måste jag ha varit mer än lovligt morgontrött ;)
Vad hände denna historiska tilldragelse!? :D

Fördelen med en Africa Twin är väl att man kan köra lite grusväg om andan skulle falla på, samt att den nog är mer lätthanterlig om det skulle vara frost någon dag när man ska till eller från jobbet.

Men om jag köper en gammal sporthoj att ha som pendlarhoj så kan jag ju iofs fortsätta åka i skinnställ utan att skämmas. På en AT ser man ju helt malplacerad ut med lädermundering.

Funderar på att lägga mina sista sparslantar på en pendlarhoj typ Africa (usch och fy) Twin enller liknande.

DO IT!
Jag kör första säsong pendling på hoj nu och sparkar på mig själv för att jag inte skaffat en innan.

Poängen är dock att skaffa något som är såpass oattraktivt att man kan lämna den på gatan och den inte blir snodd.. Scarvern uppfyller detta med råge! Lägg till 0.3l/mil i förbrukning, vanliga "gat"däck och BMW´s förnämliga ABS i väta och 900kr/år i helförsäkring så är det en ganska bra pendlare. Att den sen har remdrift med 4000mil bytesintervall ser jag som bonus..

Men en F650gs med gruskapacitet skulle inte vara fel det heller.. Denna är inte gjord för det, men är istället bekvämare på gata.

Last edited:
Vill du verkligen synas så skulle jag rekommendera hjälm med sådan reflexfärg som västarna har... enda jag sett som faktiskt gör någon rejäl nytta.

Här är Lime med en sådan typ av hjälm.
http://www.flipporabasta.se/bilder/...yo1MjczMmUxZmJlMTE1ZGEwN2EwZTY2ZGJkNzBjMjA2OA

Tittad på dem. Fast det får nog bli en Marushin 999 tror jag
6Marsuhin_999RS_EcoStartUp_yellow.jpg

Sen en sånn här på kroppen..
hi-viz-motorcycle-jacket-300x281.jpg

Funderar ALLVARLIGT på dessa till pendlingshojen.. Kanske tillochmed på duccen eftersom de är så små. Kombo med hjälm + jacka enligt ovan så skall det väll j*vligt mycket till innan någon svänger mitt framför en får man hoppas.
[YOUTUBE-ID]bNe5-G9q8QM[/YOUTUBE-ID]

Fast defensiv körning gör jag ju ändå.. "Ingen ser mig" har räddat mig hittils

Back