Hoj för uppkörning

ochbilengårbra

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Den lilla gröna rackaren..
Någon som kan tipsa om vart man får tag på en hoj för uppkörning för A-kortet(obegränsad)?

Eller någon som kan tänkas vilja låna ut sin för en rimlig slant?

körskolan, typ.

hej blir nog tufft o få nån att låna ut sin båge till en uppkörning håller med föregående talare hyr en på skolabn den gör inget om du tappar eller kör omkull med...jag tog kortet 2008 på äldre dar

Lånar tråden till min första, men antagligen inte sista fråga :)

Har uppkörning snart och har bara tillgång till min r1'a, men har hittat ett ställe där jag kan hyra en bmw f800st så jag undrar om någon vet hur svängradien på den är och om den är lättkörd i manöverbana?

Använd r1:an då? Den tighta lågfartsbanan är ju borttagen så det borde inte vara några problem?

jag provade rettan på manöverbana igår och det går inte med den svängradien, styrstoppet tar i och svängradien är som en finlandsfärja. Det gick inte ens att leda den genom med fullt styrutslag.

Körskolan hade bara tider för uppkörning i slutet av juni och då är ju halva sommaren över så jag chansar väl på att hyra bmw'n. Har inga som helst problem med manöverbana på skolans cyklar men det är just rettan som är knas i lågfarten.

jag provade rettan på manöverbana igår och det går inte med den svängradien, styrstoppet tar i och svängradien är som en finlandsfärja. Det gick inte ens att leda den genom med fullt styrutslag.

Körskolan hade bara tider för uppkörning i slutet av juni och då är ju halva sommaren över så jag chansar väl på att hyra bmw'n. Har inga som helst problem med manöverbana på skolans cyklar men det är just rettan som är knas i lågfarten.

Det är inte omöjligt. Den kräver mer av sin förare bara, planering framförallt. Eller är det insikten om att du kan ha valt en hoj som kanske inte är så lätt att hantera för dig som nybörjare som du kanske hoppats som är svårast? Klart det är lättare med en annan hoj, rena sporthojar är nog det absolut sämsta möjliga valet för att lära sig köra.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti